Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa film i Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Är det någon som känner till någon butik i centrala Helsingborg med bra filmutbud och som inte kostar skjortan?

Brukar köpa film på Foto&Elektronik i Malmö men jobbar för tillfället i Hbg...

Audio&Video på söderpunkten
Rockmain Foto invid Kullagatan

Tyvärr har Lundins Foto lagt ner....annars var de mycket trevliga.

Sen beror det på litegrann vad du ska ha för filmer. Känner inte till någon butik i Hbg som har något större filmutbud. Köper nästan uteslutande från scandinavianphoto. Blir billigare trots frakten.

Kan vara lite jobbigt när man kommer till dehär snabblabben.

- Hej jag skulle ha en rulle T-max 100
- ....?...Jaaa...
- Ja, svart vit film.
- Jaja..jo ...vi har...här..ska vi se
- Nää det är 400.
- ..ja
- Har ni inte 100 ?
- ..nää..den är nog slut..

Jeppe missade enligt mig kanske den bästa butiken i Hbg.
Prova på Fotohörnet i Hbg

adress: Fyrutorpsg.68

Han brukar ha ganska stort utbud av filmer till humana priser.

Annars kan jag bara instämma med Jeppe att nästan all film jag använder köper jag via internet. Ex Hegethorns foto. Photax mfl.

Tack för tipsen!

Jo, postorder brukar funka bra. Jag måste ha film till nästa helg, så jag föredrar att köpa den "över disk" denna gång...

Om du inte ska den förrän nästa helg lär det ju inte vara nåt problem att beställa på postorder. Beställde från scandinavian photo i onsdags kväll och kunde hämta ut filmrullarna på posten i fredags...

Jag vet, grejen är att jag skall plåta ett bröllop så att om det skulle strula så sitter jag illa till ;) Känns tryggare att ta det säkra före det osäkra. Men jag ska nog ringa till Scandinavian också och kolla med dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar