Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa ett större antal foton

Produkter
(logga in för att koppla)

jockheh

Ny medlem
Hej alla,

Vet inte om jag postar detta i rätt underforum eller ens om jag frågar på rätt sida.

Men eftersom ni i alla fall är fotointresserade så vet ni säkert.

Det är så att jag ska inom kort lansera en hemsida med fotbolls innehåll. På sidan kommer jag att vilja använda och fylla ut sidan med ett antal bilder på fotbollsspelare och andra relaterade bilder.

Jag kollade lite snabbt med Scanpix och fick veta att deras snittpris låg på ett ungefär 3000 kronor per bild.

Det jag undrar är helt enkelt vad det finns för alternativ om man vill ha ett stort antal bilder men inte har någon lust att lägga ut en halv miljon för bilder som inte är något direkt måste på sidan.

Vh Joakim

Jag planerar självklart att betala för mig.

Eftersom sidan kommer att vara "publik" och förhoppningsvis ganska stor så är självklart inte stöld ett alternativ.

Men samtidigt så är det omöjligt att lägga enorma pengar på bilder.

Jag har hittat några sidor som säljer bilder för 0.40 och upp till kanske 15 dollar. Detta är ju mer humana priser men de sidor jag kollat på har haft dåligt utbud på det jag är ute efter.

Det här ska du snacka med Tage Olsin om, men.. är det inte så att många fotbollsbilder är nyhetsbilder? Dvs, när de är ett par månader gamla är deras marknadsvärde mindre? Dvs borde fotograferna som plåtar sånt där, kunna släppa dem billigare. Eller är jag ute o cyklar här?

Alternativt kanske du bara är intresserad av "hot stuff" dvs nyhetstyngda bilder.. då är det nog bara att betala o se glad ut.

BAW

Nej det är inga färska nyhetsbilder jag är ute efter egentligen.

Det är bilder på fotbollsspelare där man ser vem som är på fotot. Behöver inte vara några profilbilder eller liknande.

Det är också helt okej om bilder är äldre så länge man ser vem som är på fotot.

Dels tror jag de flesta klubbar kan hjälpa till med en hel del pressbilder som inte kostar något, dels kan man kanske göra en deal med nån bildbyrå typ Bildbyrån, som plåtar mycket fotboll.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto