Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa ett nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

-Markus-

Aktiv medlem
Jag och min flickvän har en eos 300 kamera och tycker att 28-80 Dc objektivet som man fick med kameran inte är riktigt så bra
Vi har tänkt att byta till ett annat lite snabbare och bättre objektiv men med ungefär samma brännvidd
Har funderat på att köpa ett begagnat 28-105 usm objektiv tycker ni det är ett bra objektiv och vad kan man tänka sig ge för ett sånt
Vi har läst lite om det och det finns ganska många som säger att man får skuggor längst ut i hörnen syns det väl på bilderna eller är det bara något man kan ana
Vore väldigt tacksam för svar
/Mvh Markus

EDIT: Ville bara tillägga Har sökt på forumet men skulle vilja ha lite mer kött på benen innan vi kanske köper

Det skulle väl vara för ett felaktigt använt motljusskydd då... ;)

Nä men 28-105/3.5-4.5 USM är nog ett trevligt objektiv och dessutom rejält bättre än 28-80 Plast (jag vet, eftersom jag kör med plast själv, dock med USM).
Ett sådant objektiv ligger runt 3000:- beg här i Sverige och runt 2000:- på Tyska E-bay.

Annars har ju sigma ett 28-105/2.8-4.0 för 2500:- Nytt i Tyskland.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar