Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa en Olmypus C-5050 idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

oskarrr

Aktiv medlem
Har fått i uppdrag av en kompis att försöka hitta en Olympus C-5050 i fint skick. Det är dock inte så lätt har jag märkt och undrar därför om det är någon som har någon idé om var jag kan finna en?

Jag har kollat på de gamla vanliga ställena (Blocket, Tradera, Allaannonser, eBay, Fotosidan) men utan något vidare resultat. Har väl sett någon på Blocket och Tradera men de verkar ju rätt slitna och jag tycker inte att de är värda över 3000 då.

Borde man inte kunna ha den extrema turen att olympus själva eller någon fotoaffär har kvar något exemplar? Kanske inte, men det vore ju det bästa.

Vore väldigt tacksam för tips!

Kolla efter en 5060 istället. Det finns en hel del beg ute till salu. Kanonkamera som jag själv använder som komplement till mina Nikon DSL.

Ebay är nog bäst

Det är rackarns svårt att leta efter specifika kameror i Sverige eftersom utbuded är så pass begränsat. Begagnatpriserna i de flesta fotoaffärer är dessutom vansinniga. De gånger jag har försökt har det slutat med att jag köpt via internationella Ebay. Speciellt i Tyskland finns ett enormt utbud av begagnade fotoprylar. Tråkigt nog brukar Tyskarna ibland vara ovilliga att skicka saker utanför Tysklands gränser. Ibland kan ett vänligt brev till annonsören lösa det problemet. Många funderar inte över leveransområde utan tar bara default, dvs inom landets gränser. Att köpa från USA är sällan värt besväret pga fraktkostnaden, tullproblem etc, etc.
Just nu finns det tre stycken begagnade c-5050 på Ebay som kommer från Europa där säljarna angivit att de kan tänka sig att skeppa till Sverige.

Mjo. Har sett de där på eBay men... njae, jo, antar att det är det enda alternativet. Vore ju dock trevligare om det gick att hitta någon vettig säljare i Sverige som har en i fint skick som dom inte ska ha tusentals kronor för. Får avvakta några dagar till för att se om det kommer upp några nya.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar