ANNONS
Annons

Köpa Canon eos 1d markII ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Frost

Medlem
Sålde min D60 för några månader sedan och det var la inte så där jäkla kul... hursom.. abstinensen är värre än någonsin så nu måste jag inhandla en nya kamera.

Vad som verkar väldigt lovande med nya mark II är ju att den tar bra mycket mer bilder per sekund än "gamla" D60´n något som verkar vara toppen!

Har ju kikat på recensioner etc etc men inte sett så många bilder tagna med den, framför allt inte serie-bilder så ni som inhandlat denna kamera får gärna skriva här så jag kan kika lite mer på bilderna tagna med den


Alla tiders!
Tack på förhand!

(givetvis om det är nån som har för/nackdelar att säga om kameran så var inte blyga :)
 
Frost skrev:
Sålde min D60 för några månader sedan och det var la inte så där jäkla kul... hursom.. abstinensen är värre än någonsin så nu måste jag inhandla en nya kamera.

Vad som verkar väldigt lovande med nya mark II är ju att den tar bra mycket mer bilder per sekund än "gamla" D60´n något som verkar vara toppen!
Allvarligt talat; varför lade du ned fotograferingen? Blir det roligare om du skaffar en ny och fetare kamera än D60?
Lite nyfiken...
Annars är väl Mark II riktigt bra, vad jag hört.
 
Hej
Har ju haft D30, D60 o ny MK II

Det stegen tillfört är:
1. Mer pixlar, kan kvitta, D30 var tillräckligt bra

2. Autofokusen, funkar bättre o snabbare i vart steg o ruggigt bra blev det i MK II

3. Buffertstorleken, ökade varje gång, ett bra tillskott


4. Vikten, MK II väger bly!!, men iofs blev plomboken motsvarande lättare!


5. Hungern efter minneskort ökade lavinartat


Roine
 
jorå, jag har läst trådarna, kikat på dphoto och snackat i butiken men ju mer input dessto bättre.

Varför jag slutade fota? Tja, varför tröttnar man på vissa saker? Det är väl inte så svårt att tröttna på något när man pysslat med det halva livet, och tar några månaders break. Jag gjorde ett par riktigt roliga jobb och efter det så testade jag på lite mer "alldaglig" konst.

Nu åär suget tillbaks. Det betyder ju inte att jag måste köpa den "fetaste" kameran på marknaden men i mitt tycke verkar 1d markII eliminera de problem jag tyckte var skit med D60n nämligen autofokus, specielt i minsta mörker. motorn höll ju på att zooma i en kvart! och seriebildtagning som inte var mycket att hänga i granen...



jo, angående vikten, jag har alltid kört min D60 med extra batteripack, hur stor är skillnaden i det läget mellan de två kamerorna? Bör ju ligga nånstans i närheten åtminstonne?

Så att, Calle... Allvarligt talat så är jag helt enkelt bara sugen på att fota igen.
 
Här har du en animering jag har gjort. Ladda hem den till datorn före du kikar på den, annars går den för långsamt.

Kameran är imponerande på alla sätt och vis...
 
Ralph: Jäklar vad snyggt det där blev, TACK!

haha, nej, nu blir det nog till att hitta en mark II :D
 
Om du tycker 40 000 är en baggis så visst. Men det klokaste är nog att sikta på den nya kameran som kommer i höst. Beställer du den nu så lär du vara bland de första som får den och det lär vara i oktober.

Den nya kameran ska vara snabbare och med högre upplösningen än 300D/10D. Jag skulle aldrig köpt en mark II bara för privat fotograferande. Den är för jäkla tung. Jag vill ha en lättare kamera som andrakamera.

Tänk på att det är objektiven som gör bilderna och man ska ha råd med dem också.
 
jo jag håller med dig, den är tung men det är inga problem, har fått vanan inne så att säga... fan vad fel det där lät, men ja, det ska nog gå bra :)

40 är ingen baggis men i jämförelse mot att gå utan att göra det man drömmer om så är det inte någonting, jag vill inte låta åren gå och inse att jag bara gjort hälften av vad jag ville i mitt liv. Samt att kameran kommer givetvis brukas för privatbruk men även den gamla godingen D60 finansierades av fotojobb så det ska nog gå ganska bra nu också.

Visst jag är ingen pressfotograf men det kommer jag nog aldrig bli heller, har dock fotat för både Schwarzkopf i L.A och vår svenska Widescreen tidning (och COdex) när tiden begav sig. Men jag ska dock lyssna på ditt råd och kika på höstens kamera. Vad jag dock värdesätter är snabb hastighet (både i uppstart, fokus och bildsekv.) samt ett vertikalt grepp, något som jag använder för jämnan


Ha det gott
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.