Annons

Köpa begagnat i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Bulla

Aktiv medlem
Hej

Finns det något liknande Blocket i USA eller är det bara Ebay som gäller där?
Kan man köpa begagnad fotoutrustning någon annanstans Över there?

Jag vill inte hålla på och bjuda och passa deadlines, jag vill hellre se vad det kostar...

Olle H

Kopte just ett 24mm objektiv begagnat fran adorama (i skick 9 visserligen) som ser ut helt som nytt. Jag vet att bhphoto ocksa saljer begagnat. Kanske inte det allra billigaste men iaf en hel del billigare an i sverige. Jag skulle inte tveka att kopa fler begagnade saker fran nagot av dom tva foretagen.

Adorama och B&H har jag kollat på tidigare. Det jag tänkte mig var något liknande Blocket eller radannonserna här på fotosidan.
Liksom lite större utbud.

Jag var hos Adorama för nåt år sedan. De hade ett ganska imponerande beg.utbud och bra ordning på grejorna. Tyvärr var jag inte på jakt efter beggade prylar just då.

Hej

allt är ju inte auktioner på ebay... oftast så kan du ju köpa direkt också...

Jag köpte på ebay för ett tag sedan.. kändes lite olustigt att sända iväg pengarna men efter 10 dagar så kom prylarna i bättre skick än utlovat, och för ungefär halva priset jmf med begpris i Sverige....

Det var mycket enkelt att betala via ebank (Handelsbanken) till konto i USA,

Kolla säljarens historik innan köp.... många säljare har många försäljningar som enl historiken är genomförda till köparens tillfredställe, dessa säljare är ju mer företroendeingivande än en alldeles ny med ett otroligt erbjudande...

Att Ebay är en rörig & smetig (läs amerikansk) site får man stå ut med...

Med vänlig hälsning
Johan

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto