Annons

Köpa beg Iphone 6s

Produkter
(logga in för att koppla)

Petandsto

Aktiv medlem
Jag har en gammal Iphone 4s som fungerat bra men nu börjar bli till åren och jag är sugen på en Iphone 6s - framför allt för att få en bättre kamera att ha med. Jag har en bra systemkamera och kompaktkamera men det är inte alltid man vill ha med det och då är mobilen räddningen även om bilderna inte är lika bra.
Nu till min fråga - tänkte se om jag kan hitta en begagnad för att spara lite pengar och har slagits av hur enormt många Iphone 6 och 6s som säljs med oöppnad förpackning och kvitto. Om man skall köpa är den ju jättebra men nog är det konstigt att så många går och köper en ny Iphone och sedan bestämmer sig för att göra sig av med den innan man ens testat den?
Om man inte sitter och tittar på den oöppnade förpackningen alltför länge kan man ju oftast ångra sitt köp i butiken och få alla pengar tillbaka utan att göra en förlust på 1-2000 kr.
 
När nyköpta telefoner i obruten förpackning säljs billigt är det med 99% säkerhet nån sorts fuffens. T.ex. att de är köpta på avbetalning och kommer spärras när fakturorna inte betalas.

Undvik! Låt inte snålheten bedra visheten. :p
 
@petandsto Jag tänker lika som ovanstående. Tydligen har det blivit vanligare att man tar ut en telefon på sitt abonnemang och sedan spärrar den.
Mitt förslag om du ska köpa begagnat är tradera och Swedroid. Då båda ställena har ett slags referenssystem kan man lätt se om säljaren har blåst andra tidigare 😃
Alla som säljer oöppnade mobiler är ju inte bluffmakare. Det finns många med ett snabbt klickfinger 😁 Lycka till.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.