ANNONS
Annons

Köpa beg. 40D eller ny 450D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med Mikael. 40D är bättre att fotografera med på alla sätt. Men gå till en kamerabutik och känn på kamerorna själv innan du bestämmer dig.

40d

Utan tvekan 40D. Har båda och tar lika bra bilder men.....
40an e en helt annan kamera när det gäller byggkvalitet och känsla. Underbart grepp, inte så pilliga knappar, delvis vädertätad, snabbare seriebild, mm.
Var bara noga med att kolla skicket.
Varianten e en ny 40 som säkert går att pruta ner till ett mkt bra pris.
Lycka till! /Stefan

40D är en toppkamera, helt klart.

Lågprisalternativet är väl i så fall 1000D, cyber skickar just nu med ett batterigrepp till den kameran vid köp.

40D är nog den mest prisvärda kameran som går att köpa idag, har du möjlighet att köpa den istället för 450D så gör det du kommer inte att ångra dig.

Att 40D sen av många är minst lika bra eller bättre än nya 50D är ju bara ett plus i kanten ;-)

//Peter

Ny 450D tveklöst. Om du värdesätter smidigheten i storleken som jag. Men gillar du stora pjäser så gå på 40D, det finns lite intressant lull-lull som för många överträffar 2 extra MP, extra Liveviewläge mm.

Det är inte "lullull" som gör 40D till en bättre kamera än 450D -- utan grundläggande egenskaper. Bättre sökare, bättre AF, smidigare reglage osv.

Tycker man att ett par extra hg är outhärdliga att bära på kanske man ska fundera på om det öht är en systemkamera man ska ha.

Hade du pratat bildkvalitet hade jag förstått - *DET* är grundläggande. Men det du nämner ser verkligen ut som lull-lull.

Javisst, om man inte använder kameran till att fotografera med kan man givetvis tycka att det är lullull. Den som faktiskt tar bilder kommer dock att uppskatta t ex att få motivet i fokus.

Herregud. Läs mitt första inlägg igen så ser ni vad jag menar. Se om ni klarar av att se både det positiva för 450D OCH för 40D. Saknar man förmågan att se att en mindre kamera - med väldigt lik bildkvalitet - i sig självt betyder en fördel tycker jag man ska fundera på om man verkligen är intresserad av fotografering.

Varför är alla 40D-ägare så nervösa att deras kamera inte skulle duga?
Att ta en bra bild är väl mycket mer än själva kameran.
//BOsse

Nja, jag tycker nog mest det verkar som om några 450D-ägare är "nervösa att deras kamera inte skulle duga". Vi som har 40D vet vad den duger till! ;-)

Och det försöker vi berätta för trådstartaren, som ju frågade om just detta.

Herregud. Läs mitt första inlägg igen så ser ni vad jag menar. Se om ni klarar av att se både det positiva för 450D OCH för 40D. Saknar man förmågan att se att en mindre kamera - med väldigt lik bildkvalitet - i sig självt betyder en fördel tycker jag man ska fundera på om man verkligen är intresserad av fotografering.
Varför måste det va en fördel att kameran är mindre???
Så här ser jag det!!
Saknar man förmågan att se att en större kamera - med väldigt lik bildkvalitet - i sig självt betyder en fördel tycker jag man ska fundera på om man verkligen är intresserad av fotografering.
Inte alla människor vill ha en liten dinkytoy i händerna! Jag vill ha ett rejält grepp och ett stort hus som det får plats fler knappar på så att jag slipper fippla i menyer för att komma åt de mest elementära funktioner såsom iso, mf/af, spotmätning, spot-af etc. etc.

Edit: Ett plus är om sökaren är som min A900,,,,, En jäkla biosalong!!!

Några 40D ägare (mycket aktiva på FS i allt utom att ta bilder) verkar inte klara av att en billigare och smidigare kamera har nära nog samma prestanda, i vissa avseenden t.o.m bättre än deras.

Är en större kamera bättre? Ta lite gaffatejp och tejpa fast ett mjölkpaket under kameran så får du mer än 2kg kamera inkl objektiv. Grattis, ännu stadigare än 40D och säkert ännu bättre.

Några 40D ägare (mycket aktiva på FS i allt utom att ta bilder) verkar inte klara av att en billigare och smidigare kamera har nära nog samma prestanda, i vissa avseenden t.o.m bättre än deras.

Är en större kamera bättre? Ta lite gaffatejp och sätt på ett mjölkpaket så får du mer än 2kg kamera inkl objektiv. Grattis, ännu stadigare än 40D och säkert ännu bättre.

Får jag fler knappar och större sökare då???
En mindre kamera kanske passar dina fruntimmershänder men dom passar inte mina händer!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar