Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa analog systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tim_82

Avslutat medlemskap
Funderar på att köpa en analog systemkamera då jag gärna skulle vilja testa och fota analogt...
Har spanat lite på tradera men vet inte vilka kameror som är att satsa på? har ni något tips på en skön kamera som man kan ha med sig intill sin digitala? saknar känslan av att få lämna in en rulle på framkallning =)

Funderar på att köpa en analog systemkamera då jag gärna skulle vilja testa och fota analogt...
Har spanat lite på tradera men vet inte vilka kameror som är att satsa på? har ni något tips på en skön kamera som man kan ha med sig intill sin digitala? saknar känslan av att få lämna in en rulle på framkallning =)

En Canon antar jag med tanke på vad du redan har.

Fast man kanske ska ta tillfället i akt och starta ett nytt krig mellan olika kamerafanatiker eller? ;-)

Har ingen koll på Canons analoga förutom att jag ville ha en F1 på den gamla goda tiden. Hade aldrig råd då, och nu är det Nikon som gäller för mig.

Tror de va upp en liknande tråd häromdagen, svarar som ja svaradee då, en canon FTb Ql är en mycket trevlig kamera om man inte har råd att hosta upp till en F1a. Om du har pengar till de, kör på F1an, gärna en new f1.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar