Annons

Köpa 300D i USA

Produkter
(logga in för att koppla)
Nä inte så värst dyrt om man jämför dom flesta butiker.. ioförsig e de dyrt jämför med vad jag osse gav för mitt.. men annars ligger det under standardpris.

(jag gav 10495:- för kitet inkl 2 st 256 megga kort och 2 orginalbatteri)
 
Smajly skrev:
Har sett en hel del sidor i amerika där det står klart och tydligt att vara när man beställer den över internet är både TAX FREE och SHIPPING FREE
så det är nog lite beroende på var man handlar.
Det beror på om försäljaren ifråga har en butik i delstaten som varan skickas till (och den delstaten tillämpar försäljningsskatt). Då måste skatt betalas. Annars behöver försäljaren inte lägga på någon skatt (även om varan skickas till en delstat som har försäljningsskatt).

Det finns dock några undantag (Kalifornien, Georgia, Kansas och Maryland) där försäljningsskatt alltid måste läggas på.
 
Henrik A skrev:
Dyrt! ;-)
Njae, jag hittade den (bara huset) för $799 som billigast vid en sökning. Men avgifterna som verkar komma på då? Både i USA och sedan svenska tullen? (det svenska går nog att dra av förstås) men kanske inte de 5% i tullavgift och biten för skatt och vad mer man betalade i USA också. Moms i två länder låter inte riktigt..

Sen om den pajar så är jag nog glad att den är köpt med gällande garanti, för tänk vad dyrt det blir annars..
 
Men som jag sa tidigare så kommer Canon att ta hand om din kamera kostnadsfritt i ett år även om den heter Rebel och har ett Amerikanst kvitto.
 
juttsk skrev:
Men som jag sa tidigare så kommer Canon att ta hand om din kamera kostnadsfritt i ett år även om den heter Rebel och har ett Amerikanst kvitto.
Vilket är mycket positiva nyheter. Vet du om denna "goodwill-garanti" är helt ny? I början av December ringde jag Svenska Canon (supporten) och frågade men då var svaret nej.
 
Henrik A skrev:
Vilket är mycket positiva nyheter. Vet du om denna "goodwill-garanti" är helt ny? I början av December ringde jag Svenska Canon (supporten) och frågade men då var svaret nej.

Och den ska gälla ALLA Canons produkter från ALLA länder..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.