Annons

Köp av SB-800 i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

lukke

Medlem
Hejsan!

såg att Nikons blixt SB-800 var grymt billig hos B&H Photo i USA och undrar därför om man kan slippa momsen? Någon som köpt därifrån och fått hjälp med att dom skriver "Gift" på den? hjälper det överhuvudtaget?

Väldigt tacksam för svar!
 
lukke skrev:
Hejsan!

såg att Nikons blixt SB-800 var grymt billig hos B&H Photo i USA och undrar därför om man kan slippa momsen? Någon som köpt därifrån och fått hjälp med att dom skriver "Gift" på den? hjälper det överhuvudtaget?

Väldigt tacksam för svar!

Bara om värdet är under 500kr.

B&H fuskar aldrig så det komemr itne att stå "gift" på paketet och summan kommer att vara det du betalar.
 
Ok tack!

Alltså måste jag betala priset för blixten och frakten plus 25% i skatt och sedan tull på det. Hur mycket måste jag betala i tull?
 
lukke skrev:
Ok tack!

Alltså måste jag betala priset för blixten och frakten plus 25% i skatt och sedan tull på det. Hur mycket måste jag betala i tull?

nej
I den här ordningen betalar du:

Priset på varan
frakt
sedan betalar du ev tull på allt ovan (objektiv har 6%, vet inte vad blixtar har).
Därefter betalar du moms på hela summan (alltså det är moms på varan, frakten och tullen).

Om du skickar via något transportföretag typ DHL så tar dom ut en avgift på en styv hundralapp för att dom lägger ut tull och moms åt dig.
 
Tack för svaren Daniel! Nu kommer tredje och sista frågan! vart kan jag få reda på tullavgiften?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.