Annons

Köp av kompaktkamera (Fuji)

Produkter
(logga in för att koppla)

waspman

Medlem
Hej,

Har funderat på att köpa en ny kompaktkamera. Har snöat in mig på fujis modeller.Har idag en KonocaMinolta X60 och är inte nöjd med den.
De jag funderar på är F20 eller F30. Har läst lite om F30 här på forumet och den verkar riktigt bra. Men frågan är om jag inte skulle klara mig med en F20. Kommer att ta bilder på diverse festivaler, typ swdeden rock och fitnessfestivalen samt vanliga semesterfoton. Att kameran ska ta bra bilder när ljuset tryter vore bra då just ljuset tryter på en rockfestival framåt kvällen.Tror ni att att jag skulle klara mig med en F20 isf en F30? Det skiljer trots allt lite i pris mellen de. Eller finns det kanske någon annan kamera att rekomendera.

/Kristian, som gör sitt första inlägg.

Mamman eller dottern?

Det skiljer egentligen lite mellan Fuji's F:ar
10-11-20-30-30fD.
För det mesta "kluriga" funksioner; möjliga manuella inställningar; och lite käkt att ha.
Billdekvaliteten är super hos alla.
Jag har F10 och saknar egentlig inga möjligheter i den. Lite "halvmanuella" innställningar kan jag göra i SP-programmet.
Du blir nöjd med dom alla; tror jag.
Eventuella "extras" måsste du själv vurdera nyttan av.
mvh Erik J

Ok...kommer att betsämma mig imorgon vilken det blir (förhoppningsvis). Lutar åt F20 då man spar ca 600:-. Få se vilken det nu blir...känner beslutångesten komma krypandes.

/Kristian

Kör utan blixt ett tag!

Glöm inte att använda kameran lite annorlunda - med F20 kommer man väldigt långt utan blixt.
Jag har en F10 och använder programmet "natural light" till minst 95 %. Kameran skruvar upp ISO i takt med behovet och det blir oftast bra.

Då det är nästan nermörkt kan det hjälpa att hålla kameran fast mot något stöd för att eliminera skakningsoskärpa.

Hämtade ut kameran idag...tog även med boken digital fotografering i praktiken. Så snart är det dax att börja ta lite lite bilder. Återstår att se hur de blir...

/Kristian

waspman skrev:
Hämtade ut kameran idag...tog även med boken digital fotografering i praktiken. Så snart är det dax att börja ta lite lite bilder. Återstår att se hur de blir...

/Kristian
Jag liter på¨dej och Fuji. Det kommer att bli bra!
Gä bara Fuji chansen att visa dej vad "Natural Light " är (High ISO/No Flash)
You loving it!
God Jul Kristian!
/Erik J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar