Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp av kamera - Bråttom!

Produkter
(logga in för att koppla)

noby

Medlem
Tjena,

Nu har jag fått nog utav min Nikon D40 och därmed behöver jag en ny kamera, kameran kommer framförallt användas till att ta små produktbilder och därför behöver jag även ett korrekt objektiv som ger en skarp bild och gärna minimal eller ingen alls vinjettering.

Budgeten är max 8000kr och det får även vara begagnat.


MVH
Norpan
 
En D90 skulle nog funka fint!

De håller ju på att avsluta den nu när D7000 kommer, de är alltså riktigt billiga nu. Har du något objektiv idag?

Hur stora produkter vill du fota?
 
Har ett objektiv idag som följde med kameran (har inte den bredvid mig) men det funkar inte för små produktbilder som jag håller på med nu samt att den börjar bli trött efter ett par fina år på nacken. Produktbilderna är normalt runt 15hx10b och upp till 30hx20b (cm).

Vad ska man ha för objektiv?


MVH
Norpan
 
När du säger måtten, är det för produkterna eller bilderna?

Är det måtten på produkterna ska vilket bättre objektiv som helst fungera, t.ex. Nikon AF-S 35/1,8.

Är det små produkter, typ 5x5 cm, behövs ett macro-objektiv.
 
När du säger måtten, är det för produkterna eller bilderna?

Är det måtten på produkterna ska vilket bättre objektiv som helst fungera, t.ex. Nikon AF-S 35/1,8.

Är det små produkter, typ 5x5 cm, behövs ett macro-objektiv.

Det var produktbildernas storlek.

Okej då ska jag kika lite, tack!

Tar gärna emot fler tips.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.