Annons

Köp av digital systemkamera. Vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag fick idag min D70:a med 18-70 gluggen tillsammans med extra batteri och ett Sandick 512mb Ultra-II kort.

11.900 pix på DustinHome.

Tycker detta är ett helt ok pris, och jag har kollat runt, tro mig...
 
Kim & Johan > Tack!
Robert > Låter ju som ett rätt bra pris ja, fast personligen kommer jag nog köpa från scandinavianphoto (om jag köpet). Bor ~2mil från deras butik i bankeryd och då känns det som en rätt bra idé att köpa därifrån.
 
Hallå igen!
Nu har det börjat dra ihop sig rejält! Inte många dagar kvar till löning! :D

Fråga:
Vilket objektiv tror ni att man ska satsa på som nybörjare?

Alt. 1:
Nikon D70 med 18-70 objektiv.

Alt. 2:
Nikon D70 med 28-80 och 70-300 objektiv.


Är Alt. 2 sämre än Alt. 1?
Jag tycker ju inte det är jätteroligt om man får dassig start, då är det roligare att få ett schysst (om Alt. 1 är det?) objektiv från start ju...


Kanske någon som har något av ovanstående som har lite råd och tips om sin erfarenhet?

Mvh
Linus
 
Superion skrev:


Alt. 1:
Nikon D70 med 18-70 objektiv.


Kul att det snart är dags!! :) När jag var intresserad så tyckte ALLA att man skulle ta alt. 1... Sök på detta i forumet så tror jag inte att du hittar någon som säger alt. 2. Jag hade kört på alt.1 om jag hade köpt D70'n.
 
Peeer skrev:
Kim & Johan > Tack!
Robert > Låter ju som ett rätt bra pris ja, fast personligen kommer jag nog köpa från scandinavianphoto (om jag köpet). Bor ~2mil från deras butik i bankeryd och då känns det som en rätt bra idé att köpa därifrån.

Självklart så skall man gynna en närliggande butik där man kan få personlig service. Orsaken till att jag valde Dustin var att min lokala fotohandlare inte ens kom i närheten av Dustin´s pris (över 1500 kronor mer skulle de ha) och då pengar spelar in för min del (sjukskriven) så valde jag då Dustin, men OM de hade legat ett par hundringar över, då hade jag hellre köpt från butiken...
 
Peeer skrev:
Det blev en D70 med 18-70-objektivet och än så länge är jag helnöjd! Man blir ju kär i slutarljudet :)

Kul att du tog ditt förnuft till fånga :)

Visst är slutarljudet något av det mest underbara man kan höra ? Det är en av de saker som jag saknade med min gamla kamera, det där viskande "tugg-tugg" ljudet...

Få se lite bilder då´rå !!
 
FOTOKUNGEN.COM

Köp din D70 på www.fotokungen.com. Helt underbar butik!

Jag tog en dagstripp till hufudstaden och besökte dem, riktigt snälla och kunniga expediter i en mysig affär. Priserna är dessutom helt otroligt bra!

MVH
Jimmy
 
Nu har jag fått den och sprungit omkring i en dryg vecka! :D
Den e kung!
Jag har fortfarande bara betat av halva bruxen, men de kommer rätt automatiskt de mesta... :)

Tog en jätte-promenad igår, så jag får väl snart ladda upp lite bilder...? :p

Tack för all hjälp och förståelse för mitt velande!
Jag har varit lite av härifrån senaste veckan, men tiden har gått till kameran, inte datorn... =P

Mvh
Linus
 
Kul att du fått den nu! :) och japp, släng ut lite bilder...

Var i vår "stora" stad går du för att fota? Ska ge mig ut idag tänkte jag, men vet inte riktigt vart...

/Karin

PS och så får du se till att lägga upp utrustningen i "kameraväskan". :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.