Annons

Känner någon till detta datormärket??

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför ska du ha tag i operativsystem? Har du inte redan XP? Finns säkert att köpa, låna eller stjäla någonstans. Jag tycker inte att man ska behöva offra över 1Gb RAM för att köra operativsystemet (Vista).

Den där datorn klarar inte nya Vista (för lite RAM) och en hårddisk räcker inte om du ska köra backup på viktiga bilder.

Skriv vad du har för dator nu, framförallt hur mycket RAM. Du bör klara dig med 1Gig om du kör XP, sen fixar du en extern hårddisk på 300Gb för alla filmer och backup av dina bilder etc.

Äkta verision.

Har nu kommit så långt så vi funderar på att endast köpa nytt operativsystem (XP). Vi har inte ett äkta i dag, tycker det är jättejobbigt eftersom det inte går att installera nya program. Vet någon om man måste göra en helt ny ominstallation och tömma datorn för att köra in alla program på nytt, eller går det att installera den äkta verisionen med alla befintliga program kvar i datorn?

Tack för svar.

Byt serienummer till ett som är äkta och saken är ur världen.
Program för den saken och instruktioner till densamma finns på nätet.

Och nej! Det går inte att installera en äkta version ovanpå en oäkta och få det att fungera, det blir till att installera om allt, ta rejält med backup.
Eller ännu hellre, köp en ny hårddisk och installera den äkta versionen på den och ha kvar den gamla och hämta sedan över filerna till dom ställen dom ska vara på.

Hur vuxna (?) personer kan sitta på ett forum som Fotosidan och direkt uppmana till lagbrott som svar på frågan "känner någon till detta datormärke" är för mig obegripligt. :(

AFJ skrev:
Hur vuxna (?) personer kan sitta på ett forum som Fotosidan och direkt uppmana till lagbrott som svar på frågan "känner någon till detta datormärke" är för mig obegripligt. :(

Håller faktiskt med, därför vill jag ha bort min oäkta verision till förmån av en äkta. Och min fråga var ju i grunden vart jag fick tag på en dator inklusive en äkta verision av Windows. Startade en ny disk. där jag fick precis det svar jag ville ha och ska nu fixa till min oäkta ver. till en äkta.

Segeson skrev:
Lagbrott???
Man kan av Microsoft köpa ett riktigt serienummer och "installera" detta på sin olagliga kopia. Allt för att Microsoft vill göra det så enkelt som möjligt.
Hur vuxna (?, 3 år äldre än jag) människor kan sitta på Fotosidan och gnälla på andra på grund av sin egen okunskap är för mig fullständigt oförståeligt.
(edit, stavfel)
Peter, om du tittar lite längre upp i tråden istället för att ta åt dig själv så står det faktiskt "stjäla" i klarskrift. Utmärkt att det går att köpa ett äkta serienummer!

Satsa på Amd bland dessa två länkar. Celeron är intels budgetvariant, och den är kass. Du får så mycket mer av den andra datorn, som har dubbelkärning processor och lagom klockfrekvens.
Om du tittar på Celerondatorn har den 1 gb i minne. Vista tar 600mb minst. då har du 400mb kvar. Delat grafikminne 224mb. Då blir det inte mycket kvar i minnesväg till annat.
När du sen ska skaffa antivirus så strunta i säljarnas råd om norton.

Själv kör jag med en bantad XP-version som tar litet minne. Den dag jag uppgraderar till Vista ska jag även banta det, och ta bort onödiga funktioner.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar