Annons

Kändisfotografer...

Produkter
(logga in för att koppla)

andm31

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag ville bara berätta om något av det roligaste jag har gjort på sistone. Jag och min bror (båda fotointresserade) åkte ner till Båstad igår och gick runt med våra kameror.

Det är helt otroligt hur en kamera (speciellt en D1:a med sb-25) öppnar dörrar och vilka associationer en del männsikor får. Stod en fem minuter med en man och försökte övertyga honom om att jag inte jobbade för en tidning, vilket var kul.

Fick höra en massa rykten också om att Beckham och Ljungberg var på byn och kanske skulle dyka upp, kanske var därför de riktiga kändisfotograferna var där. Hursomhelst så var det väldigt kul att spela en roll och lite roliga bilder blev det faktiskt.

Hur är det med er, har ni gjort några såna galna saker någongång?

mvh Anders
 
andm31 skrev:
Hejsan!

Jag ville bara berätta om något av det roligaste jag har gjort på sistone. Jag och min bror (båda fotointresserade) åkte ner till Båstad igår och gick runt med våra kameror.

Det är helt otroligt hur en kamera (speciellt en D1:a med sb-25) öppnar dörrar och vilka associationer en del männsikor får. Stod en fem minuter med en man och försökte övertyga honom om att jag inte jobbade för en tidning, vilket var kul.

Fick höra en massa rykten också om att Beckham och Ljungberg var på byn och kanske skulle dyka upp, kanske var därför de riktiga kändisfotograferna var där. Hursomhelst så var det väldigt kul att spela en roll och lite roliga bilder blev det faktiskt.

Hur är det med er, har ni gjort några såna galna saker någongång?

mvh Anders

Har haft motsatt erfarenhet till vad du upplevde. Fotade kravaller (inte för nån tidning) och blev då tagen för en "kravallist" och blev visiterad och utbussad med sl buss. Jobbigt för det hela tog lång tid. I detta fall så önskade jag att jag hade längre objektiv :) då kanske polisen skulle tro mig.
 
En intressant sak med mitt lilla besök i Båstad igår var hur man ser tex. aftonbladets rapportering i ett annorlunda ljus.

Aftonbladet (såg reportern, fotografen samt papperskopian) rapporterar och får det låta som om hela kändiseliten var i Båstad igår kväll, jag såg inga och tydligen så verkar inte aftonbladet heller gjort det då man inte har en enda bild på någon... i alla fall inte på nätet.

Så då kan man ju fråga sig vad är det egentligen de rapporterar? Bara rykten?

Aftonbladets artikel

mvh Anders
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.