Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kända Porträtt fotografer.

Produkter
(logga in för att koppla)
Kände inte att LaChapelle var så mycket att hänga i granen. Det var ju om något kändisfaktor på hans foton. Arnold Newman var ju en helt annan sak.
Tycker om miljöerna och hur de kännetecknar personerna. Det är väl genomtänkta bilder.

Tack, för alla länkar, har inte hunnit gå igenom dem än, men jag är säker på att det finns mycket intressant, skall gå igenom det när jag kommer hem senare ikväll, men om det är nån mer som har några namn eller länkar så posta på, ju mer desto bättre :)

Glöm ej !!!

Denne svenske porträttfotograf, väldigt duktig med såväl kamera som i mörkrummet !

Thron Ullberg

http://www.thronullberg.com/

Han fotograferar nästan uteslutande porträtt av svenska konstnärer, poeter, författare och skådespelare.

Lycka till !

Re: Glöm ej !!!

Holtin skrev:
Denne svenske porträttfotograf, väldigt duktig med såväl kamera som i mörkrummet !

Thron Ullberg

http://www.thronullberg.com/

Han fotograferar nästan uteslutande porträtt av svenska konstnärer, poeter, författare och skådespelare.

Lycka till !

Tack för tipset. Jag har hittat en ny idol! Fantastiska porträtt, så jävulens snygga.

/Joakim

Jag letar efter en fotograf, antagligen amerikansk, som fotograferat många kända amerikaner, men även okända människor. Bilderna såg ut att vara tagna med mellanformat i 6x7 format och något som jag tyckte var väldigt utmärkande var att alla bilder hade negativkanterna kvar.

Någon som vet vem jag menar?

Det hade jag kommit ihåg ;). Corbijn fotar både mellanformat och småbild, och dessutom har han inte lämnat negativkanten på bilderna på sin hemsida.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar