Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Justeringspenseln i LR3 fungerar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

CWoJM

Aktiv medlem
Vi kör LR3 på en dator med Vista och med med Windows 7. I den senare funkar penseln som den ska, men inte i Vista-datorn. Tips vad det kan bero på? Det händer inget när jag målar med penseln.

En dum fråga, men hade du dragit i reglagen för justeringspenseln åt något håll? Som default vill jag minnas att alla står på noll.

En dum fråga, men hade du dragit i reglagen för justeringspenseln åt något håll? Som default vill jag minnas att alla står på noll.

Jodå, jag har dragit i reglagen, testat olika färger, stäng av och satt på, ominstallerat och en del andra tester, men nej...funkar inte. Tryck H, tryck O också, men nej...

Jag har inget förklaring - för mig funkar jsuteringspenseln, kör Vista 32-bit och med Lightroom 3.2

Det är inte så att du har kommit åt den lilla "dip-switchen" (stående rektangel med en ljus och en mörkgrå kvadrat i) som slår av/på visningen av verktyget?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto