Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Justera blixten på Optio 550/555?
- Trådstartare janingem
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
janingem
Aktiv medlem
Tack, det var ju jättebra. dpreview hade jag kollat på men på en annan sida där just denna fakta saknades. Däremot hittar jag inte (varken på dpreview eller Pentax egna sidor) om 4mpix varianten Optio 450 är lika kompetent. Eller är det snålt av mig att satsa på denna. Förlorar kanske en massa annat.
Konfucius
Medlem
Vad jag förstått så är det minimal skillnad, O555 är väl en uppdaterad variant, lite snabbare starttid och lite mindre brus och lite mer pixlar.
Jag är än så länge nöjd med min O555, men som gammal systemkamera ägare så saknar man möjligheten med att byta objektiv och filter samt att kunna rikta blixten, men man vinner istället i enkelhet att ta med kameran överallt, O555'an är ändå en bra kompromiss mellan möjligheter och liten storlek.
(Är sugen på en *ist D, men det är MYCKET mera pengar.)
Jag är än så länge nöjd med min O555, men som gammal systemkamera ägare så saknar man möjligheten med att byta objektiv och filter samt att kunna rikta blixten, men man vinner istället i enkelhet att ta med kameran överallt, O555'an är ändå en bra kompromiss mellan möjligheter och liten storlek.
(Är sugen på en *ist D, men det är MYCKET mera pengar.)