Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

JPEG-bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Jag har en massa bilder (JPEG-bilder),liggande i min dator,tagna med digital kamera.
Om jag vill bränna dom på en skiva,för att sedan kunna visas på en vanlig DVD-spelare,den är regionsfri,tar mp3, m.m.
Vad för fil-format skall det vara för att det skall fungera?

Tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta,jag är dåligt insatt i detta.

Jag tackar dig Göran för tipset!Mitt brännar program heter Nero och det fanns något som kan vara användbart,på sidan som du rekommenderade.
Hoppas jag lyckas med det här.

MVH Bengt-Arne.

Håller på bengt, nero fixar foton till dvd´n har gjort det själv ett par ggr, jag tycer dock iaf att bilderna blir mycket bättre i datorn.

macce skrev:
Håller på bengt, nero fixar foton till dvd´n har gjort det själv ett par ggr, jag tycer dock iaf att bilderna blir mycket bättre i datorn.
Jo, om jag fattat rätt, så skalar DVD-spelaren ner bilderna till max 704x576...

Ja tror det men jag tyckte att färgåtergivningen,på min tv 50Hz, blev dålig.

Kul om man bara skall visa bilderna, men dåligt om man vill se "riktiga foton", enligt min mening. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar