Annons

JPEG avläsning i DVD-spelaren

Produkter
(logga in för att koppla)

nicephoto

Aktiv medlem
Hej!
När jag bränner ner bilder på CD i JPEG går det fint att läsa av skivan i datorn, men icke så i DVD-spelaren som i övrigt KAN läsa av JPEG (ex vis när fotoaffären kopierar på CD).
Vad gör JAG för fel?
Hälsningar
MH
 
Hej. Problemet är att jag inte vet vad det är för format jag använder. Har förgäves försökt ta reda på det.
Jag öppnar helt enkelt "mina bilder" och väljer att "kopiera på CD".
Råd?
Tack på förhand.
Mvh
MH
 
Jag hade samma problem.

Min DVD-spelare klarade inte av att läsa jpg-filer om de fanns i mappstruktur på DVD-skivan. När jag lade ner bilderna direkt på "roten" på DVD-skivan så funkade det finemang...
 
Litet hopp ändå?

Tack Kari,
Skulle Du kunna beskriva i "dummies" termer hur jag ska kopiera?

Hälsningar
Mozaffar
 
Kopiera som vanligt, men skapa ingen katalog för bilderna. Lägg dom direkt på CDn utan kataloger. Tror det är så Kari menar. Det verkar funka för mig i varje fall.
 
Det finns två olika planeter. På den ena (som jag bor på) använder man ett program, tex. Nero ´som används på ett visst sätt.
På planet #2 använder man Windows XP's inbyggda funktioner för att bränna skivor. Vete 17 hur det funkar egentligen...
 
En fråga: Har gjort ett bildspel i Windows Movie Maker. Men när jag bränner ner på en CD för att köra i DVD-spelaren så funkar det inte. Tydligen är filerna gjorda för att visas i Media Player i datorn. Hur gör man en video-CD för att visa på TVn?
 
Fredrik80 skrev:
En fråga: Har gjort ett bildspel i Windows Movie Maker. Men när jag bränner ner på en CD för att köra i DVD-spelaren så funkar det inte. Tydligen är filerna gjorda för att visas i Media Player i datorn. Hur gör man en video-CD för att visa på TVn?

Välj inte att skriva bilderna till CD i MediaMaker - de skivorna fungerar bara på s.k. HiMat-kompatibla spelare (vad det nu är för nå't...).
Välj att spara ditt bildspel till datorn och få det som en wmv-fil. Denna kan du sedan bränna till en SVCD med Nero. Det går antagligen att bränna även en VCD, men då måste Nero konvertera wmv-filen till mpg, vilket tar en oherrans massa tid - åtminstone på min burk... :)

/Janne
 
Hej Janne,

Så det går inte att bränna en SVCD eller VCD i något av de program som redan finns i XP? Man måste alltså ha ett särskilt brännarprogram som t.ex Nero? Vart hittar man isåfall detta och är det gratis?
 
Fredrik80 skrev:
Hej Janne,

Så det går inte att bränna en SVCD eller VCD i något av de program som redan finns i XP?
Jag vet ärligt talat inte... men jag tror inte att det fungerar...


Fredrik80 skrev:

Man måste alltså ha ett särskilt brännarprogram som t.ex Nero? Vart hittar man isåfall detta och är det gratis?

Nero finns att ladda ned som 30-dagars demo från http://www.ahead.de/en/index.html

Kostar annars runt 5-600 kr; väl investerade pengar!

mvh Janne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.