Annons

Jobo Giga One PROBLEM

Produkter
(logga in för att koppla)
Ibland är de enkla lösningarna de som fungerar.

Jag provade att sätta i usbsladden i en annan usbport och då fungerade det.
Den port jag provade först sitter tillsammans med kortläsaren som jag också har i datorn, kan vara någon konflikt mellan kortläsaren och Jobo:n med sina kortläsare, vad vet jag.

Nu fungerar det i alla fall
 
jinnarparen skrev:
Ibland är de enkla lösningarna de som fungerar.

Jag provade att sätta i usbsladden i en annan usbport och då fungerade det.
Den port jag provade först sitter tillsammans med kortläsaren som jag också har i datorn, kan vara någon konflikt mellan kortläsaren och Jobo:n med sina kortläsare, vad vet jag.

Nu fungerar det i alla fall

Hoppsan, såg att den gamla GigaOne kommit upp på tapeten igen.

Jag hade min med till Thailand, och konstaterar följande:
- jag kommer ALDRIG igen köpa en lagringsenhet utan skärm som kan visa om bilderna kommit in
- den är så förtvivlat långsam (alltså inte Ultra-modellen utan den äldre) att det är nästan oanvändbart
- och trots att batteriet var laddat, efter 25 minuters laddande hade den stängt av sig. Fast batteriet var fortfarande halvfullt.Och man visste inte om alla bilder laddats ner. Man måste alltså sitta och glo på skärmen hela laddtiden.

Jag förlorade också bilder och några filmer tagna med hustruns kompakt för att jag trodde den laddat ner bilderna, men icke då.

Sista gången jag använder den, nån som vill köpa en 40-gigare? Det blir en ny snabb med bildskärm eller nytt stort minneskort.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.