Annons

Jobba som vimmelfotograf i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

MaxB

Medlem
Ja, diskuterade ämnet lite med en vän tidigare ikväll och kom fram till att det vore väldigt roande att pröva på att jobba som mingelfotograf.

Nu till frågan; hur går man tillväga om man skulle vilja pröva på att jobba som mingel-fotograf? Främst inom Stockholm då.

Vad brukar man få betalt? Det är inte det som är viktigast, absolut inte, men lite nyfiken får man väl ändå vara! :)

Tack på förhand!

Mvh Max
 
Enklast kollar du bland annonserna här på fotosidan, det brukar poppa upp annonser lite då och då.

Betalningen ligger på 300kr och uppåt. Vanlig taxa brukar vara 500-800kr för en kväll. Ingen bra koll på sthlm men det är de taxor jag hört om här i gbg.

Hittar du inte någon annons så gå in på de större vimmerlsidorna och kolla om du inte hittar en kontaktadress. Sen är det bara och maila och säga att du vill jobba. Var inte blyg, säg att du tar asbra kort...

Lycka till
//Martin

Ps.
Ville bara säga det, fick just igång nya datorn efter 8 timmars strul. Det är lycka.
Ds.
 
Skall hålla utkik på annonserna här på fotosidan, men dem större vimmelsidorna som du nämner? Vilka är dem? Har du några adresser som man kan surfa in och kika lite på? :)

Tack på förhand!

Ps. Skönt med datorn där, vet hur det är! ;-)
 
nattstad.se plåtar jag för.

Problemet med de flesta sidor där man får betalt bygger på att du har egen f-skattesedel (eller tillgång till en). Utan det kan du inte få betalt. O räkna med mkt skatt.
 
MaxB skrev:
Hm.. jaså? Hur mycket skatt pratar vi om?

Mvh Max


startade mitt i januari, och betalar skatt o sånt på årsbasis, så jag är inte riktigt säker, men det handlar om ca 60%.
30% sociala avgifter (eftersom du är din egen arbetsgivare) samt 30% till kommunen. Sen försvinner ju momsen innan dess...

De första åren har jag inte tänkt ha ngn nettoinkomst, o på så sätt komma undan skiten...

Rätta mig om jag har fel!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.