Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

jobba med foto, ställen i stockholm att söka jobb på?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nosslin

Avslutat medlemskap
Jag tog studenten i Juni och har varit arbetssökande sedan dess, orsaken till att jag inte har sökt vidare till en fotoutbildning redan i höst är pga att jag inte har råd med den kameran jag vill ha - ingen kamera, ingen skola.

Jag vill hemskt gärna jobba som fotoassistent eller liknande för att på så sätt hålla mig lite uppdaterad och inte tappa så mycket av mina kunskaper. Nyinflyttad stockholmare som jag är har jag ingen riktig koll på vart det finns fotografer med lite större omsättning.

Någon som kan tipsa om fotografer/ateljéer i stockholmsområdet som kan tänkas behöva hjälp?

Vet någon om man kan vara fotolärling?

Det känns inte lockande att söka skitjobb som restaurangbiträde då jag redan jobbat med det i 2½ år. Mycket annat finns inte att få utan yrkesutbildning.

Livet är ett evigt slitande! Suck it up!

Assistentjobb? Det är nog bara att sätta dig och ringa. Eniro---->sök på fotograf och liknande.
Ring ring ring.

"orsaken till att jag inte har sökt vidare till en fotoutbildning redan i höst är pga att jag inte har råd med den kameran jag vill ha - ingen kamera, ingen skola."

Hur hade du tänkt att köpa dig en kamera?

Jag jobbar heltid som svetsare, och för ett litet tag sen kontaktade en tidning mig som en kompis har lite kontak med.. gillade mina bilder skarpt och ville använda mig till tidningen.. har de så finurligt att jag kan ta ledigt när jag vill bara jag e ute ca en vecka före med de, så när dom behöver mig till repotage är det bara att åka.. har ingen utbildning i foto men med lite kontakter går allt att lösa. så vill du inte gå utbildning är de väldigt smart att skaffa kontakter, sen tror ja de e smartast att som de sägs innan att jobba deltid som något annat tills man kan försörja sig helt på fotograf karriären.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar