Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobba i New York

Produkter
(logga in för att koppla)

Anduh

Avslutat medlemskap
Jag och en kumpan tänkte drälla iväg till New York nu i början av september för lite miljöombye. Om man nu ändå ska bo där under en tid så behöver man ju något att göra, inte minst behöver man ju få ihop lite stålar. Är det nån som har nått grundtips på hur man ska gå tillväga om man tex vill ha jobb som fotoassistent eller någon annat inom foto? Tack å hej!

Jag vart över i vintras och förhörde mig. Det är jätte svårt att få något jobb eller liknande inom fotobranchen eftersom det ligger så pass många fotoskolor i New York.
Var hos en fotograf som jag träffa genom Parson´s (skola) och han hade för många assistenter tyckte han. Alla skolorna skall i alla fall få ut sina elever på praktik/assistent jobb därför den tuffa konkuransen.

Anduh skrev:
Jag och en kumpan tänkte drälla iväg till New York nu i början av september för lite miljöombye. Om man nu ändå ska bo där under en tid så behöver man ju något att göra, inte minst behöver man ju få ihop lite stålar. Är det nån som har nått grundtips på hur man ska gå tillväga om man tex vill ha jobb som fotoassistent eller någon annat inom foto? Tack å hej!

Men Anders Anders, varfor mailade du inte mig pa en gang?!! ;)

Anyway, det ar INTE latt i den har stan. Inte ens med ICP i ryggen ar det nan som ger en valbetalda jobb pa staende fot. Praktikplatser ar lattare, men da far man oftast inte betalt. Jaja, det GAR ju, men jag ger ogarna ut nagra "gyllene" tips om NYC sahar offentligt, sa vi far horas mer nar jag kommer till Sthlm en svang senare i sommar.

Allt gott! :)

Är det lättare att få jobb i någon av de övriga stora städer som världen erbjuder??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar