Annons

Jens Assur utrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Med tanke på de miljöer Jens arbetade i då det begav sig tycker jag det i allra högsta grad är intressant vilket val av utrustning han gjorde. Man behöver inte vara teknikintresserad framför bilddito för att förstå att en bildjournalist av Assurs kaliber är synnerligen beroende av att utrustningen fungerar. Alltid. I damm, fukt, krutrök…. you name it. Om man tittar på hans bilder ser man att till många av dem fick han nog bara en chans och då gällde det satanigatan att det funkade.....
 
Ja, jag håller med dig Anders.
Dessutom så tror jag att kamerans utseende och storlek kan spela en roll i vissa situationer. Jag skulle definitivt känna mig obekväm med en för stor kamera och ett stort, tungt, vitt objektiv om jag ville fotografera lite diskret bland en massa upprörda människor jag inte kände. Om man är proffs, som Jens är, kanske man kan hantera den situationen och smälta in i miljön och få acceptans trots den skrymmande utrustningen.
 
Vågar man hjälpa till eller?

Wow, någon ställer en fråga om tillvägagångssätt vid foto och man svarar för att man råkar veta något och vill hjälpa till.
Det är helt otroligt att detta kan reta någon överhuvudtaget. I det här forumet är det väl knappast fel att ställa en fråga om arbetsmaterial. Ni som inte kan acceptera detta utan att kommentera kan göra något annat med er tid.
Skulle nu någon vilja veta vad Assur använde för film som utgångspunkt för sina bilder så skriv direkt till mig, eller honom för all del. Han svarar säkert hövligt. Jag tänker fortsätta att göra det i forumet också, det är liksom det det hela bygger på.
Tack alla som hövligt svarar på frågor!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.