Annons

Javascrip hjälp mig

Produkter
(logga in för att koppla)

The Ghost

Aktiv medlem
Hallå där ute,är det någon som kan hjälpa mig med Javascript.

Jag håller på att fixa en ny hemsida,och skulle vilja ha ett script som gör att fönstret öppnar sig maximalt utan menyer eller adressfält bara ett stort j*vla fönster + en länk för att återgå om man vill surfa på någon annan sida sen ska det inte vara några som helst krusiduller.

Jag tackar på förhand

Seeyaaa Stefan

Det hjälper dig kanske inte så mycket, men jag tycker personligen väldigt illa om när hemsidor beter sig så där mot mig. Jag vill hellre själv välja hur stora fönstren ska vara, och framför allt vill jag inte att de ska ta över hela min skärm utan att jag ber om det.

Fast det är klart, om du bara ställer storleken efter att man klickat att man verkligen vill det, så kan det ju ha sin funktion.

Tyvärr har jag inte pillat med JS på rätt länge, så jag lämnar uppgiften att svara på din egentliga fråga till någon annan...

En Googling med "javascript fullscreen" och första träffen blir denna:
http://www.robert-web.de/full.shtml

Jag antar att det var något liknande du är ute efter. Själv håller jag med Per här, jag hatar verkligen dessa sidor... Om man ska ha det tycker jag att det ska vara frivilligt!
Vissa tillämpningar skulle kunna vara användbart dock, som t ex att visa foton över hela skärmen (Kanske en idé för Fotosidan?).

Jag kan också passa på att nämna Chromeless windows:
http://www.chromeless.org/

Det är en snyggare variant av vanliga Explorerfönster som dock inte är helt felfritt... Har inte testat det ordentligt för att ge mer specifika kommentarer...

Hej!

Vet att båda de som svarat innan varit inne på det, men jag kunde inte hålla mig. Det är verkligen inte något jag skulle rekomendera att slänga upp ett "stort j*vla fönster" åt användaren. På sin höjd kan jag tänka mig att man kan ha en speciell knapp på sidan som de som är intresserade av att få det så kan trycka på, men annars så är det inte så snyggt att ha sönder folks interface på IE. Nu är det juh inte så svårt att bara gå tillbaka och komma ur det kanske, men det har en tendens att kunna irritera många.

MVH / Mikael

Kan bara ställa mig i kö bland dem som ogillar när websidor försöker bestämma vilken storlek jag ska ha på mitt webbläsarfönster. Det vill jag bestämma själv.

Tack Mattias

Tack Mattias

Det var precis det jag letade efter.

Jag kan förstå vad ni menar,men jag ska ha det till mitt fotogalleri och då vill jag visa så mycket bild som möjligt och inget annat störande.

Tack alla för synpunkter och länkar.

P.S

Ni kan få titta på mitt galleri senare :)

Källkod:
function largeWindow(url){
   var w = screen.availWidth;
   var h = screen.availHeight;
   var w = window.open("","",'left=0,top=0,
                width='+w+', height='+h+', 
                scrollbars=0,fullscreen=yes');
   w.location = url;
}
Klicka på bilden här.
Det konstiga är att efter uppgradering till SP2 i XP så försvinner inte ramen vid fullskärm. Någon annan som märkt detta? (klicka på bilden igen för att stänga fullskärmsfönstret)

Edit: Japp, verkar vara SP2! Se här. Sök efter "fullscreen" på den sidan.

"Note: window.open() with fullscreen=yes will now result in a maximized window, not a kiosk mode window."

Senast ändrad:
jag måste oxå sälla mig till dom som mäkta ogillar fönster som obett brer ut sig över hela skärmen. särskilt illa tycker jag om det som för det mesta kör IE som sedan öppnar andra fönster i samma storlek innan man ändrat tillbaka ordentligt. jag vill ha fönstrena så pass stora att de flesta sidor funkar i dom men att jag fortfarande kan se andra program vid sidan om.
jag tror dessutom att dom flesta är så smarta att de vet hur man förstorar webläsarfönstret om man inte ser hela bilden.

dessutom, kör du inte flash och tänker lägga ut mycket stora bilder så är dom ju "lättsnodda" och enkla att använda till annat, för folk.
men det kanske är meningen?

Estethia skrev:
jag måste oxå sälla mig till dom som mäkta ogillar fönster som obett brer ut sig över hela skärmen. särskilt illa tycker jag om det som för det mesta kör IE som sedan öppnar andra fönster i samma storlek innan man ändrat tillbaka ordentligt.
Håller med.
En bra sak i sammanhanget med SP2 för XP är inbyggd popup-blockerare i IE som verkar fungera hyffsat.

Jag önskar dock att fotosida hade fullskärm med ren bakgrund när man klickar på en bild för att se den i hög upplösning. Ett klick till på bilden och fullskärmen försvinner, precis som på photoblink.com.

müsli skrev:

Jag önskar dock att fotosida hade fullskärm med ren bakgrund när man klickar på en bild för att se den i hög upplösning. Ett klick till på bilden och fullskärmen försvinner, precis som på photoblink.com.

Ja, det hade varit mycket bra. När jag sitter i PS brukar jag alltid tabba bort mina kontroller och därefter trycka på F två gånger. Då får man enbart bilden med en svart bakgrund och helt plötsligt ser man saker i bilden man annars inte ser (speciellt där det är väldigt mörkt i bilden).

/ Marcus

Ännu en röst för att avstå från "egenmäktighet" med webbläsarfönster. Fast med Mozilla har ju länge funnits möjlighet att blockera (oönskade) popup-fönster och att förhindra script att ändra på de fönster som finns, något som gjort surfandet till en behagligare upplevelse för mig.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto