Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Japaner

Produkter
(logga in för att koppla)

Monarken

Aktiv medlem
För länge sedan var det en klar skillad på system från de europeiska tillverkarna jämfört med japanarna. Är det verkligen det idag? eller är det så att namnet lever kvar? t ex är det någon skillnad i kvalitet på Nikon F5, Cannon EOS 1V och en Lecia R8 eller Contax Ax? och om det är någon skillnad, kan man upptäcka den med bara ögat?

Jag trodde att alla kameror så lika ut, fyrkantiga med något som sticker ut där fram. :rolleyes:

näää... det var inte till utseende jag menade.

På toppmodeller är det ju sällan någon verklig kvaliteskillnad brukar snarare handla om vilka preferenser man har. Fast man kan ju prata om kvalite i flera aspekter också

Hållbarhet
Optisk
Användarmässig
Funktionskvalite

Annars får jag mest känslan av att det är som att välja mellan Mercheders eller BMW

Då väljer jag toyotan, för driftsäkerhetens skull. VAG har brottats med defekta bromsar, länkarmar osv osv....

Jag har hellere något som funkar i ur och skur än en som är skön att använda. :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar