Graylingman
Aktiv medlem
Knuffar lite för mitt enda album med reportagebilder. I övrigt har jag mest frostiga björkar i motljus, blåsippor och alienslem...
Soptippsbranden
Soptippsbranden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt Sändh skrev:
Vill du göra succé på FS så behöver du bara ta en oskarp bild på en halvnaken brud som ligger och krälar i en onaturlig ställning på ett golv i konstig belysning. Detta kommer att uppfattas av dilletanter som konst.
Bengt Sändh skrev:
En dokumentär med fina nyanser av en ynglig på sin arbetsplats. Fint utsnitt. Klart godkännt.
Bengt Sändh skrev:
Du har varit ute och plåtat människor och miljöer och den verklighet i vilken vi lever. Allt är väl inte intressant men, som du säger, en del bilder kommer att bli intressanta i framtiden. Jag säger inte att det är fel att arrangera bilder men på FS blir det lite för mycket av den varan. Jag föredrar fotografer som skapar bilder av verkligheten framför sådana som även skapar motivet.
Bengt Sändh skrev:
Robert
Har kollat din sida. Detta är i allra högsta grad dokumentär och reportagefoto. Mycket intressant. Föredömligt.
erro.se skrev:
Kul! Tack!
Men min sida är ju ett typexempel på sådant som är svårt att göra här på Fotosidan. Eller så har jag misat någon funktion, vad vet jag. Jag tycker hur som helst att det gör sig bättre på en egen hemsida.
Fotosidan kanske är fel medium för mer utförliga reportage och fotoberättelser. Enstaka bilder kan ju förstås vara trevliga att titta på, men en hel bildserie satt i sitt sammanhang tillsammans med text ger en ytterligare dimension. Tycker jag. Men jag är ju partisk å andra sidan...
WFS) (Graylingman skrev:
Ett Utställningsalbum kanske kunda vara nåt?
Utställning
Dessa album är tänkta för kollektioner av bilder, som man antingen vill ha en övergripande bedömning av. Ett sådant album kommer med i "Nya utställningar". Endast Silver- och Guldmedlemmar kan skapa utställningar.