Annons

Jag vill hamna i början på diskussionen

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse C

Aktiv medlem
Hej!

Jag är medveten om att det här kan låta lite fånigt och bagatellartat, men eftersom jag läser ganska många trådar i av mig bevakade forum blir detta lilla problem ganska tröttsamt i längden.

När jag klickar på länken i ett bevakningsmejl hamnar jag alltid längst ned på sista sidan i diskussionen. Självklart vill jag läsa nya trådar från början, så jag får klicka och scrolla mig till diskussionens början varje gång. Jag tycker det vore bättre om man hamnade högst upp på sida 1 via länken i mejlet. I synnerhet när det gäller bevakningsmejl om nya trådar, men även när det gäller mejl om att någon svarat i en diskussion jag bevakar skulle jag föredra att hamna i början och läsa eller bläddra mig framåt till det för mig aktuella partiet istället för tvärtom.

Mvh.
Lasse C

Jag tycker det är lika irriterande att hamna i början på en tråd man redan läst som att hamna i slutet av en tråd man inte läst. (I-landsproblem någon? =)

Borde inte det gå att ordna med en liten kaka?

Själv har jag ingen bevakning på hela forum men väl på enskilda trådar men det är dock sällan jag följer länkarna i mailen, jag brukar gå direkt till "Senast inlagda" och öppna trådarna därifrån.

Vad jag verkligen är irriterad över är att det inte finns något "Gå till första olästa"-ikon vid varje tråd när man går in via "Läs nya diskussioner/svar".
Först får man klicka på tråden, sen klicka "Gå till första olästa".
För att komma tillbaka till sökningen blir det dessutom två bakåtklick.

henq skrev:
Vad jag verkligen är irriterad över är att det inte finns något "Gå till första olästa"-ikon vid varje tråd när man går in via "Läs nya diskussioner/svar".
Först får man klicka på tråden, sen klicka "Gå till första olästa".
För att komma tillbaka till sökningen blir det dessutom två bakåtklick.

Om jag förstår dig rätt så letar du efter den gula pilen (eller är den orange) i kolumnen längst till höger, när du kommer till "Läs nya diskussioner/svar"-listan.
Mvh
/Ogi

borealis skrev:
Om jag förstår dig rätt så letar du efter den gula pilen (eller är den orange) i kolumnen längst till höger, när du kommer till "Läs nya diskussioner/svar"-listan.
Mvh
/Ogi

Tjena Ogi, det var länge sen man hörde av dig!

Man kunde hoppas att det var som du säger men den pilen går tyvärr till sista inlägget, inte till första olästa.

Emil-G skrev:
Jag tycker det är lika irriterande att hamna i början på en tråd man redan läst som att hamna i slutet av en tråd man inte läst.
Jo, det håller jag helt och hållet med om. Det jag helst skulle vilja är att man, när man går via länken i bevakningsmejlen, kommer till trådens början när det gäller en ny diskussion, och till mitt eget senaste inlägg när det gäller bevakningsmejl om svar på diskussioner jag bevakar. I de få fall jag valt att bevaka en diskussion utan att själv ha postat ett inlägg i den skulle jag föredra att hamna i början av tråden.

Visst är det ett i-landsproblem. Mina önskemål om hur bevakningsmejlens länkar skulle fungera är inte alls särskilt viktiga för mig, vare sig här på FS eller i ett större perspektiv. Men det hindrar inte att ett redan bra forum kan göras ännu bättre genom att saker som fungerar på ett irriterande sätt för tillräckligt många medlemmar görs om.

Vad som är "tillräckligt många" och hur dessa saker ska göras om är upp till FS. Vad jag och andra medlemmar kan göra är att posta förslag, önskemål, klagomål etc i det här forumet.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar