ANNONS
Annons

Jag vill att den ska se animerad ut, hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vollez

Medlem
Tänkte om nån vet hur man kan få ett vanligt foto och se animerat ut. Typ lite "dataspelstema" över bilden.

Man kan ju lägga dit lite blur och förstärka ljusen lite men blev inte riktigt nöjd med resultatet. Så, något bra filter i photoshop eller något filter som man kan köpa/ladda hem till photoshop?`

Bifogade en av bilderna jag skulle vilja få denna effekt på.

MVH Richard
 

Bilagor

  • bild 124_2.jpg
    bild 124_2.jpg
    58.5 KB · Visningar: 1,008
Animerad menar du givetvis inte. Du menar 3D-modellerad i datormiljö.

Anledningen till att den inte ser ut så nu är ju för att bilden innehåller mer detaljer än i dagens spel.

Du behöver inte vara rädd för att använda kortare skärpedjup (sudda ut bakgrunden lite) heller för det verkar vara nya trenden inom datorspel. Se på senaste Dead or Alive t ex.

Har inte sett Need for Speed till xbox360 ännu men kan tänka mig att de har använt det även där.

Sedan kan man ju undra varför du vill göra detta? Är inte verkligenheten egentligen råare än ett artificiellt spel?
 
Självklart menade jag inte animerat, valde lite fel ordval. Den ska vara stilla och se datorgjord (3d-modellerad?) ut.

Visst är den snygg omanupilerad och "verklig" fast det gör väl den lite tuffare om det är något som påminner om ett datorspel. Need for speed har ju verkligen gjort detta, iaf på det nya most wanted där dom har vanliga skådespelare som dom sedan har 3d-modellerat.

Men mindre detaljer och mer blur är de som gäller?
 
mm, tror det handlar om att skapa mjuka ljuslinjer i kombination med utvalda skarpa detaljer. Gjorde ett försök.
 

Bilagor

  • bil.jpg
    bil.jpg
    24.6 KB · Visningar: 904
Maria, de där blev inte så dumt faktiskt. Jo de är väl de som gäller...bra jobbat :D

http://photos.nr18.se/

Där har ni min förebild. Kolla sista bilden på samma fina röda bil som jag har så ser ni vad jag är ute efter.

Tack igen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.