Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag ska fota k1 i globen i maj, behöver tips

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Tjenare

Jag ska vara ringside och fota K1 i globen i år igen (gjorde även det förra året .. bilder finns under mina prylar )

Jag har en nikon D100 och kör väl med mitt Tamron 28-75 XR DI antar jag.

Jag behöver tips om vad jag ska göra för att få ut bästa av detta, mina bilder från förra gången hade rätt sköna effekter, jag körde inte med jättesnabb slutartid utan när dom sparkade så fick man rörelse i benen osv.. men vill ju även frysa vissa bilder.

Nåja, ordbajsa fram lite tips till mig så kanske ni får lite fräcka fightingbilder i slutet på maj =)

Tjena,

jag har inga direkta tips för fototeknik annat än att fort som attan köpa ett 70-200 2,8...borde nog göra susen som ringside-glugg.

Hursomhelst - behövs det någon typ av ackreditering (stavning?) för att fota detta? Ringside biljetter går ju på nånstans mellan 2-3 Kkr så jag undrar om du köpt en sådan och sedan fotar hejdlöst utan Globens/arrangörens tillåtelse?

Fundarade själv på en plats lite längre ifrån men jag måste vara hemma då tredje barnet är beräknat två dagar innan denna gala. Gissa om frugan skulle använda mig som slagsäck om jag satt på globen och latade mig samtidigt som "vattnet gick".

Köpa en ny glugg är inte aktuellt nu, tjejen och jag flyttar ihop så pengar stoppas på andra ställen =)

Jo man behöver akreditering, jag har inte köpt nån ringsidebiljett, dom är som du säger tokdyra =(

Globen

Hej Markus!

Var i helgen och fotade SM-finalerna (Innebandy) i Globen för första gången. Måste säga att det är mycket bra ljus där. Körde på 1250 ISO och slutare 400. Och det räckte mer en väl. Bruset blev inte alls besvärande och tycker själv att bilderna blev hyggliga. Så lycka till i Globen om du vill kan du titta på bilderna i mitt galleri http://www.timo.se och gå in på galleriet.....

Kommer du bara nära vid ringside är det inga problem med ditt objektiv. Det viktigaste inomhus är att ställa in rätt vitbalans. Det är också bäst att ställa in exponeringen manuellt eftersom ljuset ändå är konstant.

Du kan variera att frysa motiven och att fånga rörelseoskärpa. För att frysa krävs ca 1/400s eller snabbare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar