Annons

Jag sitter på en sjö i en sten vid en skog? [Många bilder]

Produkter
(logga in för att koppla)

cheetah1

Avslutat medlemskap
Ursprungligen postad på Toyota Club Sweden (klickbar länk). Hade precis färdigställt allt jag ville göra, såsom montera båge med ljus, måla dragkroken och framförallt göra en lackskyddsbehandling, så jag åkte ut i skogen och plåtade lite. Kreativ kritik, positiv som negativ, mottages tacksamt.

Är det inte så den gamla slagdängan lyder? Nåväl, jag var vid ett ställe som heter Klåveröd på Söderåsen och tog några bilder.

På väg dit:

kurvaknuts.jpg


backsp.jpg


Bilder på bilen:

underupp.jpg


fram.jpg


hoern.jpg


bak.jpg


Lite reklam för Bridgestone:

nuerehjul.jpg


Ny avatar:

rav4.jpg


Jag är lite förtjust i att experimentera med skärpedjup:

stlkastare.jpg


toppstag.jpg


Lite bilder på omgivningen:

(En sten i en sjö vid en skog)
ensteniensj.jpg


(Nivåkontroll på "sjön")
nivareglering.jpg


(Här kom det ut)
harkomdetut.jpg


Lite djur:

fjaril2.jpg


fjaril1.jpg


(Nödbroms)
nodbroms.jpg


Enjoy!
 
Hade du haft så man slapp öppna alla filer för sig utan det var direkt i forumet så hade jag varit intresserad av att titta på bilderna.
Men orkar inte klicka på varje enskild fil ;(

/Stefan
 
Forumet tillåter uppenbarligen inte det, så det är inte mitt fel. Du kan ju testa att klicka på länken du får först i inlägget också.
 
Jodå forumety tillåter 4 st bilder i 400px per inlägg.
Bläddra neråt så får du se när du skriver inlägget "Hantera bifogade bilder"

/Stefan
 
Okej, nu har jag fått tre svar på den här tråden, och samtliga dessa talar om för mig att jag har gjort fel. Ursäkta så mycket att jag råkade posta några foton på fotosidans forum, så dumt av mig...

Internetforum slutar aldrig att prestera, det är konstigt. Så fort jag skriver nåt är det nån som måste vara otrevlig eller rätta eller håna. Det är en känsla jag har haft under lång tid, att Internet är en stor orsak till mycket otrevligheter här i världen.

Fotosidan blir bara en i raden av alla webplatser jag väljer att avregistrera mig från.

Och bildpoolerna vet jag inte vad man ska ha till, jag har fyllt min kvot med bilder där (jag har nu tagit bort samtliga) och två av dom lyckades jag få nån som helst kommentar på, varav den ena bestod av "Nej, du har gjort fel!", så det har jag gett upp.

Faktum är att jag nog ska ge upp hela internet och börja leva i verkligheten istället.
 
Senast ändrad:
Håller med dig att det var ganska gnälligt. Dina bilder (tittade i tapatalk på mobil) ser klara och skarpa ut. Gillar backspegelbilden mest för enkelheten och djupet i spegeln. Även de med den som innehåller färre detaljer. Bilbilderna tycker jag är statiska för centrerade och bakgrunden fungerar inte så bra i bilden , flera av de andra är också centrerade och det blir ganska snabbt ointressant.

PS. Kritik är surt men tyvärr den enda, vad jag vet, vägen att utveckas :) så ös på. DS.
 
Kanske du har lite för tunnt skinn för att vistas på Internet ;-)

Jag tycker egentligen ingen av kommentarerna ovan var något att bli förolämpad av, tvärtom var dom hjälpsamma om du vill få lite mer kommentarer på dina bilder. Gör det så enkelt som möjligt att titta på bilderna, det finns oändligt många andras bilder att välja istället om det är minsta krångligt.

Ett generellt tips för dina bilder: prova att flytta huvudmotivet bort från mitten ibland (2/3-regeln), det blir lite statiskt när det hela tiden är centrerat.
 
Håller med dig att det var ganska gnälligt. Dina bilder (tittade i tapatalk på mobil) ser klara och skarpa ut. Gillar backspegelbilden mest för enkelheten och djupet i spegeln. Även de med den som innehåller färre detaljer. Bilbilderna tycker jag är statiska för centrerade och bakgrunden fungerar inte så bra i bilden , flera av de andra är också centrerade och det blir ganska snabbt ointressant.

PS. Kritik är surt men tyvärr den enda, vad jag vet, vägen att utveckas :) så ös på. DS.

Nu har trådskaparen dragit, men vad var gnälligt i de svar han fick?
 
Om man tar sig tid att ger tips om vart bilderna borde vara, eller beskriva ansträngningen i att klicka, kan man även bjuda på lite feedback i sakfrågan?

Så om man tar sig tid att förklara att bilder ska ligga i någon av kritikpoolerna för att få kritik, så ska man ändå ge feedback på bilderna....Varför då?

eller ska vi alla börja med att lägga in bilder för kritik i diskussionsforumet bara för att vi nått taket för antal bilder vi kan lägga in?

Men frågan var var gnället var någonstans!
 
Så om man tar sig tid att förklara att bilder ska ligga i någon av kritikpoolerna för att få kritik, så ska man ändå ge feedback på bilderna....Varför då?

eller ska vi alla börja med att lägga in bilder för kritik i diskussionsforumet bara för att vi nått taket för antal bilder vi kan lägga in?

Men frågan var var gnället var någonstans!

Waoo du var verkligen på "/
Svar 1, dela med sig 2.1
Svar 2, med stor sannolikhet var TS kvot för kritikpoolen inte sprängd.
Svar 3, om det nu var en fråga, du kommer inte hitta det eftersom du inte upplever att det finns här, vilket är helt ok med mig.
 
Waoo du var verkligen på "/
Svar 1, dela med sig 2.1
Svar 2, med stor sannolikhet var TS kvot för kritikpoolen inte sprängd.
Svar 3, om det nu var en fråga, du kommer inte hitta det eftersom du inte upplever att det finns här, vilket är helt ok med mig.

Ge dig, du gör dig mer löjlig för varje inlägg
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.