Annons

Jag måste välja bort en bild. Vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
lite fånig fråga kanske...
jag ska vara med i en liten utställning för nya medlemmar i min fotoklubb.
det är roligt, men det är bestämt att varje fotograf bara får ha tre bilder med, och dom enda bilder jag har bra kopior på för tillfället, är dom som finns i min utställning här på FS.
så. om jag nu ska ställa ut den här serien, vilken av bilderna tycker ni jag kan ta bort?
1, 2, 3 eller 4?
(själv har jag lutat lite åt att ta bort tvåan, men vill höra vad fler tycker)
åsikta!
 
Prova ta bort "II"
Då får du stilla, rörelse, stilla

Sen kan du ju prova att göra dom kvadratiska alla tre i samma storlek. Lite klipp&klister och clone tool i PS.
 
Jag är beredd att hålla med, kanske inte av samma anledning. Jag anser att nallen är en röd tråd i serien, precis som ditt kroppsspråk och uttryck, bild 2 tillför minst av de 4 bilderna. Serien står liksom utan den men kanske halltar utan andra....

Lycka till med valet. Vilken Fotoklubb rör det sig om ??
 
Lattjolajbanlåda! 2:an ska bort...

1 o 2 påminner lite om varandra
2 o 3 också (men på andra meriter)

Därför känns det som du får en längre serie med 1, 3 o 4.
 
Hmm, beror lite på vad du vill säga...
När jag tittar på bilderna tänker jag så här kring din fråga.

Bort med 2:an innebär att bildserien handlar om att förlora något (symboliserat av nallen)

Bort med 4:an och innebörden för mig mer lutar åt att nallen blir en tröst och ett skydd mot något som personen är rädd för (och som kommer närmare för varje bild)

Nånting sånt tänker jag...

Finns väl inget rätt eller fel med tolkningar av en sån bildserie för det är väl tänkt att det ska vara öppet för fria tolkningar.

/Svante
 
På ett rent formmässigt plan skulle jag välja bort 2:an, eftersom den s a s är någonstans mittemellan 1:an och 3:an, en sorts transport mellan de två.

Lycka till! :eek:)
 
ah. det låter som om jag inte har tänkt helt fel. ;)

fredde: hehe. inte dumt. men nu har jag bara dessa kopior att leka med och jag har ännu inte inhandlat nån IRL-clonetool som funkar riktigt bra. ;)

axel: det är en liten förortsklubb i Kungsängen (där jag växte upp). Tibble fotoklubb heter den.
var med i den när jag var tonåring, så jag är väl en "ny-gammal" medlem, kan man säga. ;)

tack alla! :D
 
Jag tänker också att 1 och 2 är ganska lika. Om en av dom tas bort kompletterar dom kvarvarande tre bilderna varandra på ett bra sätt.

1 är i mitt tycke den bästa bilden av allihopa. Därmed blir min tanke att 2 skall tas bort.

Helt överens med dig alltså :)

Lycka till på utställningen.
 
jo. ett och två är väldigt lika, det är sant. det är oxå därför jag själv tyckt att tvåan får gå bort, eftersom jag oxå tycker bäst om ettan.
:)

tack. :D

ska på möte ikväll och för första gången se ett smakprov på vad de andra ska ställa ut. man är lite nervig, för jag har hört mycket bra om allihopa.
 
istället för att skriva nåt långt o upprepa vad alla andra sagt :) så håller jag bara med: behåll 1,3 och 4.

ha en trevlig kväll och lycka till med utställningen :)


/Maria

ps. håller med Janne; det är värre för de andra! ds.
 
janne: oj tack. :D
men det är allt lite nervöst ändå.
tänk om dom andra gjort så att dom valt sina bästa bilder nånsin... :O
själv är jag lite låst då jag inte har så pass stora kopior på så många av mina bilder, och inte har chans att göra nya tills dess.
det får lixom bli dom här. fast jag gillar dom ju, så.. asch. det blir nog bra det här tillslut..
;)

maria: tack. ett enhälligt svar har gjort mig helt på det klara hur jag ska göra. skönt att ni alla tyckte som jag. *fniss*
allt tvivel undanröjt nu.
tack detsamma! :D
och utställningen är i pytteskala så det ska nog gå bra. ;)
 
Bort med tvåan.
Det är "nästan bara" burret som skiljer mot ettan.
Ett annat alternativ är att begära dispens ;-).

Ingen är dålig.
 
Jag tycker nr 2 ska bort. Gillar inte bilden lika mycket som dom andra.
Intressant att se att de flesta är av samma åsikt.

Mvh Johan
 
Utan att ha läst de andras motiveringarna;
Jag tycker du ska ta bort två bilder; I och IV. De känns för stylade, jag vet inte hur jag ska reagera inför dem.

III har en viss dramatik som är ok, och II ser flygande, svävande ut.

...men jag ska kolla på dem igen senare ikväll. Har jag inte återkommit innan dess vidhåller jag min ståndpunkt;-)
 
ojoj.. först ytterligare några som även dom röstat på två..
sen kommer calle och har helt motsatta åsikter..
hihi.
fast jag har redan bestämt mig nu.
tvåan ska bort! *säger det med brasse-röst*

det där med stylade bilder förresten... det är lite det som är grejen med bilderna, tycker jag. just att dom är stylade.
 
Tankar

Jag vill nog ta bort bild 4:a för att ge de andra bilderna en harmoni tillsammans. Fast kanske bilderna förlorar lite av de starka känslor som de uttrycker om harmoniserar för mycket.

Mvh

Martin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.