Annons

Jag kan inte installera photoshop. Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikTjulin

Avslutat medlemskap
Mycket besvärligt. Det var så att jag hade photoshop cs3 installerat. Men så passade datorn på att bli sjuk av ett otrevligt virus. En Antivirus scan och en Systemåterställning senare var vi back on track, trodde jag. Men cs3 hade försvunnit. det fanns bara några magra mappar kvar där programmet tidigare låg. No big deal tänkte jag och försökte installara det igen. För att göra en lång historia längre så Står det:

Adobe Photoshop CS3 cannot be installed because it conflicts with:
#Adobe Photoshop CS3.

Tack
Fredrik

PS. CS3 står inte med i lägg till/ta bort program listan

Om du har windows XP så klicka på startknappen sedan på kör, skriv sedan regedit i fönstret och klicka okej då startar register editorn och där går du in och tar bort alla "nycklar" till adobe cs3 sen ska det funka!!! MVH Christer
PS. Ändra absolut inget annat för det kan straffa sig,,, bara adobes nycklar alltså DS.

Om du har windows XP så klicka på startknappen sedan på kör, skriv sedan regedit i fönstret och klicka okej då startar register editorn och där går du in och tar bort alla "nycklar" till adobe cs3 sen ska det funka!!! MVH Christer
PS. Ändra absolut inget annat för det kan straffa sig,,, bara adobes nycklar alltså DS.

Tack!
Det kallar jag ett tips. jag ska kolla lite och känna efter hur det känns. Verkar lite riskabelt med tanke på mina kunskaper.
Tack iaf.

Senast ändrad:
Klar överkurs. Det där vågar jag mig inte på. Att jag har lightroom installerat också gör det hela till typ blindbågskytte. Jag ska googla lite om det där.
Tack

Klar överkurs. Det där vågar jag mig inte på. Att jag har lightroom installerat också gör det hela till typ blindbågskytte. Jag ska googla lite om det där.
Tack

Jag förstår precis din oro för man kan göra rätt stor skada om man tar fel grejor men om du bara tar det som tillhör cs3 så är det ingen ko på isen!!!

Gör alltid en backup på registret innan ni gör ändringar i det.
Då är det bara att återställa det om du tagit bort fel sak.

Backupen görs i samma program (regedit)

Hej igen. Har googlat lite utan att hitta något nyttigt. Har även snokat runt lite i regedit. Glömde nog nämna att jag har Vista. om det nu gör någon skillnad. Jag känner mig otroligt lost bland alla otäcka filer och nycklar osv. Jag vågar mig nog inte på det där själv.
Jag har även kikat lite på scripten. När säger att jag borde göra en backup innan ska jag bara göra en sådan som man hittar i kontrollpanelen? Har ingen direkt lust att förstöra flickvänens dator. Det är nog därför jag är så harig. Då lär inte rosor hjälpa som ursäkt. hehe.
Tack för svaren

Fredrik

Har du kollat om Vista fortfarande kan se några spår av CS3?

Om du går till kontrollpanelen kan du klicka på Programs and Features (som det heter i den engelska versionen, nån kanske kan hjälpa med den svenska varianten). Om du skulle se CS3 där kan du försöka att markera den och välja att avinstallera. Det här är lite långtsökt men testa. Känns lite säkrare än att pilla i registret :)

Det script som afe tipsade om tycker jag att du ska testa. Det där om backup är en standardskrivning som många mjukvaruföretag har för att skydda sig om något går fel och du skulle kräva dem på skadestånd.
Tar du backup på dina viktiga filer regelbundet, och det _ska_ alla göra, ska det inte vara någon fara med att köra sådana script. Visst, det kan gå snett men sannolikheten är liten och man har kvar alla viktiga filer.

Lycka till

Tack.
Programs and features är nog den engelska varianten av lägg till/ta bort program. Där finns inga spår. Ska ta tag i det hela i morgon och köra scripten. Håller tummarna.
Tack för svaren

Bra script...

Max rekommenderade ett bra script från Adobes sida, har själv provat det tidigare och det funkar bra. Dock måste du installera om CS3, och om du inte har gjort en rejäl backup är det bara att börja om från början...

Max rekommenderade ett bra script från Adobes sida, har själv provat det tidigare och det funkar bra. Dock måste du installera om CS3, och om du inte har gjort en rejäl backup är det bara att börja om från början...

Tack. Det var den jag tidigare laddade ner. Har du lust att definiera "en rejäl backup"?
Tack för svaren

Tips...

Tack. Det var den jag tidigare laddade ner. Har du lust att definiera "en rejäl backup"?
Tack för svaren

1. Ha aldrig för vana att spara viktiga filer på din C:\ disk...
2. Ha aldrig för vana att spara viktiga filer på någon partionering...
3. Lagra alla viktiga filer på en eller flera externa hårddiskan...
4. Använd om möjligt RAID...
5. Använd Norton GHOST (denna gör exakta kopior av din hårddisk när
den funkar...
6. Windows XP "restore point" fungerar inte lika bra som Norton...
7. Kolla på Adobes forum ang. buggar och dyl. så vet du vad du ska
se upp med när det gäller CS-paketen...

Lycka till...

1. Ha aldrig för vana att spara viktiga filer på din C:\ disk...
2. Ha aldrig för vana att spara viktiga filer på någon partionering...
3. Lagra alla viktiga filer på en eller flera externa hårddiskan...
4. Använd om möjligt RAID...
5. Använd Norton GHOST (denna gör exakta kopior av din hårddisk när
den funkar...
6. Windows XP "restore point" fungerar inte lika bra som Norton...
7. Kolla på Adobes forum ang. buggar och dyl. så vet du vad du ska
se upp med när det gäller CS-paketen...

Lycka till...

Tack för att du tar dig tid. Nu måste jag fan ta tag i det här.

Den här frågan brukar dyka upp på olika fotoforum då och då.
Som jag förstått det fungerar inte Adobes avinstallationsscript på piratkopierade versioner av CS3.
Har man gjort rätt för sig är det bara att ringa Adobes support. Annars evigt registerknackande eller omformatering.

"Lycklig magsårsbefriad Linuxanvändare med rent samvete"

Den här frågan brukar dyka upp på olika fotoforum då och då.
Som jag förstått det fungerar inte Adobes avinstallationsscript på piratkopierade versioner av CS3.
Har man gjort rätt för sig är det bara att ringa Adobes support. Annars evigt registerknackande eller omformatering.

"Lycklig magsårsbefriad Linuxanvändare med rent samvete"

Men om man bara har kört provapåi30dagar borde det fungera. Men jag är jävligt rädd för den där scripten.

"Less med begynnande magsår och lätt fläckat samvete"

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto