Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag har fått blodad tand!

Produkter
(logga in för att koppla)
ph0tech skrev:

Sen var det många små tidningar/websiter som gärna ville ha material men som inte kunde betala för det. Hur gör man med dessa? Skall man vara hygglo eller skall man ge dem kalla handen?

Är fotohandlaren hygglo när du har stram budget och behöver ny optik till din kamera?
Skulle inte tro att tidningarna ger rabatt till en krog som inte kan betala för annonsen.

Jag tycker du gjorde rätt.

MVH
Magnus

Roligare att ha en handapparat med polisfrekvenserna inlaggda. Kan man gå på stan med den. fast då behöver man en radio me tonscanning som öppnar endast vid ccir (selektiv) signalering och inte för allt annat, dvs brus och störningar.

Jag fick en bild i city för ett år sen. En godisautomat som vart nersparkad på spåret i Hallonbergen. Jag jobbar med SLs fastigheter och hade jouren just då. Det var tidigt en helgmorgon. Tyvärr hade jag bara powershot A70, hade vart trevligare med d70!! :)

linaphoto skrev:
Ehm, varfor fick du inte ditt namn med? Det star bara Lasarbild i AB. Daligt.

Bilden i AB är inte min... mina bilder fanns med i expressen (stockholmsupplagan) samt i City.
Jag hade mitt namn med i båda tidningarna.

Bluedude skrev:
Får man fråga hur mycket dom pröjsade?

Expressen har tydligen en standardprissättning.
Dom sa att jag skulle få 800 för varje publicerad bild innan dom ens hade sett materialet.

City gav mig något mindre betalt.

Problemet är lite att man inte har F-skatt så dom kommer att dra av momsen innan jag får några pengar. Ett tips kan vara att beställa BLF:s prislista som kostar en hundring samt regga en enskild firma om man tror att man kommer att sälja bilder/fototjänster. Skall göra det till hösten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar