Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag får inga bevakningsmail

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
Hej!

Jag har inte gjort några inställningar under mina bevakningar och efter att jag la in en bild i går (som har fått >10 kommentarer) så får jag inga nya bevakningsmail som jag brukar få. Går jag in och kollar när nästa koll ska ske, så är tiden och datumet rätt, men inget händer.

Jag postar här för det kanske inte bara är jag som har drabbats av detta?

/ Marcus

Servern har skickat 21 brev till dig idag (3/12).
Dom är skickat till mail."din-domän".se.

Är det bara forumbevknignar ?

-Thomas

Jerry: Du har en Hotmail adress ser jag.

1) Är du säker på att din mailbox inte är full "ibland" ?

2) Är du säker på att brev från oss inte rensas av Hotmail's anti-spam ?

"på måfå" får det ju att låta som om vi eller Hotmail "ibland" har problem ...

Fotosidan server har skickat 39.000 brev sen i natten till måndag, så jag är rätt "bombsäker" på att den fungerar ...skulle den strula borde flera hört av sig.

-Thomas

Thomas: Hotmail korgen full, nej den rensar jag ofta, antispam? inte omöjligt men då borde jag ha fått minst ett mail i inkorgen eller lagt en spärr på adressen vilket jag inte har gjort, inte lägger de sig i skräp-posten iheller, men tack för tipsen!! ;=)

Hejduglade skrev:
jag får inga ibland heller, kommer liksom på måfå
bara, forumbevakningar, har varit så i flera månader :=(
Det är endast bronsmedlemmar och uppåt som har tillgång till bevakning av bilder och kommentarer.

Forumbevakning får du automatiskt när du skriver i ett forum, om du inte klickar ur "Bevaka svaret: du får epost varje gång någon svarar."

Det har hänt, lite då och då under de senaste veckorna att bevakningsmail har kommit låååångt efter det att kommentaren (eller vad det är) har gjorts, för mig.
Man går in i forumet och kollar om det finns några nya intressanta trådar och ser att en tråd man har bevakad blivit lyft för att någon svarat i den. Men det kommer inte något bevakningsmail förrän många timmar senare. Upp till ett dygn har det nog varit som värst. Om det beror på något på fotosidan eller med min mailserver vet jag inte, men jag har inte märkt några störningar från andra ställen.

Jag tycker väl inte det är hela världen, men visst är det bra om det funkar. :)

Om du kollar på mailheader raderna så ser du om mejlet kommer "direkt" eller med fördröjningar någonstans på vägen.

Formbevkningarna skickas direkt när ett inlägg sparas, bevakningar på bilder etc. går var 5:e minut och sen enl. det intervallet man valt.

-Thomas

Hej,
Jag har för länge sen lagt in en bevakning på forumet Wermlans fotografiska sällskap, men får inga bevakningsmail.
//Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar