Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag är nybörjare och behöver hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

D0GG3

Medlem
Jag har länge funderat på att skaffa en värsting kamera och börja fota.

Bild exempel på såna bilder jag vill kunna fota och få som slutresultat:Multiple Owners

Det jag nu undrar över är vad för kamera jag behöver, objektiv.
Och sedan om det är någon speciell effekt på bilderna så skulle jag vilja veta det också.

Länka gärna till allt.

Självklart ligger det träning bakom bilderna också men det får man ju träna sig till.

Jag älskar dom detaljrika bilderna och hur färgerna smälter ihop med allt.
Sjukt bra fotat tycker jag :)

Det handlar framförallt om efterbehandling. Ska du komma undan så billigt som möjligt skulle jag tipsa om Nikon D3100 & 35/1.8 + linux & gimp.

Edit:
Kikar man på exif-informationen i några av bilderna du länkat tycks det som att de är tagna med Canon 400D och 17-50/2.8 el dyl. Men som sagt, vilken systemkamera somhelst med ett någolunda objektiv och mycket efterbehandling.

Det handlar framförallt om efterbehandling. Ska du komma undan så billigt som möjligt skulle jag tipsa om Nikon D3100 & 35/1.8 + linux & gimp.

Edit:
Kikar man på exif-informationen i några av bilderna du länkat tycks det som att de är tagna med Canon 400D och 17-50/2.8 el dyl. Men som sagt, vilken systemkamera somhelst med ett någolunda objektiv och mycket efterbehandling.

Priset är inte så viktigt Men har inte tänkt att betala mer än ca ca 15.000kr.