Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag är ingen !!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Jag är ingen...
Jag är en amatör...
Mina bilder är bara skit....

För jag har träffat Anton Corbijn !!!!

Fan alltså vilken kille !!!!!
Klädd som en slusk,blyg och tillbakadragen, men en man med stor talang och ännu större hjärta.

Min hall pryds numera med en affisch, med hans autograf på ; )

Gå på utställningen som vara tills den 17:e November.Regionmuseet i Kristianstad är platsen. Fratis inträde.

Fick även träffa Paola och klas från Teddybears Stockholm, Neneh och Eagle Ete Cherry samt Lena Endre och Shanti Roney !!!!

Vilken dag.....

Jag förstår att du är nöjd!
Kristianstad är ju så långt. Går du dit igen så kan du ju hälsa Corbijn att han har publik i Karlstad också om han flyttar upp utställningen;)
Nä då, jag unnar väl er skåningar den upplevelsen, är bara lite sotis ju...

Jag såg en dokumentär om honom som gick på TV för några år sen där han pratade om att han var så blyg och så. Jag har inte träffat honom personligen men efter den filmen tyckte jag inte alls han verkade blyg (han kanske var det när han var ung, det vet jag ingenting om). Jag hade stor respekt för den mannen innan jag såg dokumentären men den försvann ganska snabbt när han efter en plåtning av några extremt lättklädda flickor själv blev fotograferad bredvid deras rövar. Ja hej hej... :)

/MVH Everhill

Jag var på utställningen i Köpenhamn, som jag antar var samma, och kan väl bara hålla med. Se, om ni har chansen!
Dock var ju inte Anton själv där när jag såg den :/
Men han har ju en rätt bra klass på sina porträttbilder, det får man ju säga. Och de är i lagom format på den utställnignen också. Bara storleken överväldigade mig nästan :)

everhill!

De flesta fotografer är blyga tills de får en kamera i handen och ett uppdrag att utföra ;-)

Men då blir de som bärsärkar på svamp.

Varför försvann respekten för Corbijn, förstår inte riktigt?

Niklas behövde du träffa honom för att inse det? :)

Bra utställning för övrigt (antar att det är samma som jag sett också)...

Någon som sett Martin Parrs utställning på Barbican förresten?

Jag var och såg utställningen med Anton Corbijn i Stockholm, mycket bra utställning.
Man fick mycket inspiration :)

Det porträttet jag ofta går tillbaka till och kollar på är det på Miles Davis, helt fantastiskt!!

http://www.corbijn.co.uk/[/URL]

Är det möjligen någon som vet något om Antons teknik när det gäller hans kopiering eller var man kan få infomation om den?

Mvh/ Kenneth

Han har ju hållit på ett tag... vilka bilder syftar du på? Personligen är jag rätt förtjust i hans lithkopior (som till exempel porträtten från ''Star Trak'').

Jag tänker t.ex. på bilderna av Clint Eastwood där han har fått fram den där "silvriga" nyansen i kopiorna.

/Kenneth

Det är lithkopior. Jag har inte själv sysslat med det och det lär vara lite bökigt. Se till exempel följande beskrivning hos Silverprint.

Det är roligt att vara till nytta :) Om du snokar runt hos Silverprint så hittar du snabbt mer information om lithkopior. Dessutom lär det finnas någon snubbe på Kameradoktorn i Tjockhult som också har snöat in lite på det (kolla deras forum). Annars finns det gott om information på nätet om du ser dig omkring... Jag har själv funderat på det men inte riktigt kommit igång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar