Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Jacob Riis
- Trådstartare D76
- Start datum
---
Aktiv medlem
kermodei skrev:
Ring mig när BINGO RIMÈR kommer på tv och han berättar hur han tar bilder på flickor....
Har ALDRIG hört talas om Jacob Riis, vilket får mig att inse att han inte är direkt intressant/känd.
Den slutsatsen säger väl egentligen mer om dig Niklas...
Pongu
Aktiv medlem
Jag håller med... Han är rätt känd.
Titta på http://www.masters-of-photography.com/R/riis/riis.html om du vill bilda dig lite. Du har fem minuter på dig innan programmet! ;-)
/Pontus
Titta på http://www.masters-of-photography.com/R/riis/riis.html om du vill bilda dig lite. Du har fem minuter på dig innan programmet! ;-)
/Pontus
mipert
Aktiv medlem
kermodei skrev:
...Har ALDRIG hört talas om Jacob Riis, vilket får mig att inse att han inte är direkt intressant/känd.
Humor!!!
Nw2
Avslutat medlemskap
Bingo Rules
Ja jag beundrar mer Bingo för hans verk än Jacob Riis.Varför skulle jag inte göra det? Bingo gör väldigt bra bilder,med mysitik,färger och känsla.
Varför är det alltid så att så fort någon tar svart-vita bilder som är korninga & oskarpa som fan, så är han plötsligt respekterad, men om en annan gör fina bilder i färg i studio med digital teknik och med alla tekniska hjälpmedel, så är han INGEN ?
Konstig värld vi lever i . . . . . .
Men för att direkt besvara din fråga/påstående Kennneth, så citerar jag Burt Reynold´s ifrån filmen STRIPTEASE:
"I love naked women",
(tycker iofs om dem påklädda oxå)
Niklas, som aldrig träffat Bingo
Bildkreator skrev:
Den slutsatsen säger väl egentligen mer om dig Niklas...
Ja jag beundrar mer Bingo för hans verk än Jacob Riis.Varför skulle jag inte göra det? Bingo gör väldigt bra bilder,med mysitik,färger och känsla.
Varför är det alltid så att så fort någon tar svart-vita bilder som är korninga & oskarpa som fan, så är han plötsligt respekterad, men om en annan gör fina bilder i färg i studio med digital teknik och med alla tekniska hjälpmedel, så är han INGEN ?
Men för att direkt besvara din fråga/påstående Kennneth, så citerar jag Burt Reynold´s ifrån filmen STRIPTEASE:
"I love naked women",
gunte
Aktiv medlem
Re: Bingo Rules
Du får vänta tills du är döer, då vet "alla" vem du är..hehe..
mvh/gunte..
kermodei skrev:
"I love naked women",
Du får vänta tills du är döer, då vet "alla" vem du är..hehe..
mvh/gunte..
cwe
Aktiv medlem
Bingo
Niklas,
Hehe - bara för att tråka dig!
Jag såg Bingo på Lidingö Fotoklubb i höstas, där han pratade om hur det var att vara Bingo. Han bästa ljussättningstips var bland annat att ställa två st ljusrör på högkant framför modellen, alltså på vardera sidan. Helbra sa han!
Men Riis-programmet var bra!
-Christian
Niklas,
Hehe - bara för att tråka dig!
Jag såg Bingo på Lidingö Fotoklubb i höstas, där han pratade om hur det var att vara Bingo. Han bästa ljussättningstips var bland annat att ställa två st ljusrör på högkant framför modellen, alltså på vardera sidan. Helbra sa han!
Men Riis-programmet var bra!
-Christian
Orelle EFS
Aktiv medlem
RIIS
Kollade lite på programmet och hade inte hellre hört hanses namn och sure inte helt fel bilder och kollar man in tidpunkten så FINE bra bilder med känsla men sådärjäklabra tyckte jag inte att hans bilder var men iallafall
ha en go kväll gott folk
Kollade lite på programmet och hade inte hellre hört hanses namn och sure inte helt fel bilder och kollar man in tidpunkten så FINE bra bilder med känsla men sådärjäklabra tyckte jag inte att hans bilder var men iallafall
ha en go kväll gott folk
mipert
Aktiv medlem
Nejnej, jag ställer mig inte på någon sida här.
Riis var inte fotograf.
Men, Riis bilder (precis som Hine och Wegee) förändrade ett samhälle (lite grann i alla fall).
Titta gärna på webbversionen av hans bok:
http://www.yale.edu/amstud/inforev/riis/title.html
som gjorde att salongstanterna satte kaffet i vrångstrupen.
Min favorit av hans bilder är denna:
http://www.masters-of-photography.com/images/full/riis/riis_bandits_roost.jpg
Tänk tanken att gå in i denna gränd, full och gó, med guldklocka runt armen!
Riis var inte fotograf.
Men, Riis bilder (precis som Hine och Wegee) förändrade ett samhälle (lite grann i alla fall).
Titta gärna på webbversionen av hans bok:
http://www.yale.edu/amstud/inforev/riis/title.html
som gjorde att salongstanterna satte kaffet i vrångstrupen.
Min favorit av hans bilder är denna:
http://www.masters-of-photography.com/images/full/riis/riis_bandits_roost.jpg
Tänk tanken att gå in i denna gränd, full och gó, med guldklocka runt armen!
Senast ändrad:
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Linjen och berättarstilen i programmet var väl avvägt och personlig.
Så det bidrar ju till att "sälja" in honom som person och hans gärningar.
Fick känslan av lite amerikans hjälteinsäljning, men att han faktiskt bidrog till att påverka de sociala normerna.
Så sammanfattningsvis så blev det en konflikt med Så skall det låta.
Roine
Linjen och berättarstilen i programmet var väl avvägt och personlig.
Så det bidrar ju till att "sälja" in honom som person och hans gärningar.
Fick känslan av lite amerikans hjälteinsäljning, men att han faktiskt bidrog till att påverka de sociala normerna.
Så sammanfattningsvis så blev det en konflikt med Så skall det låta.
Roine