smulan74
Medlem
Nu har mitt Sigma Objektiv AF 70-300 gett upp igen. Fick i julklapp av min make och redan då kände jag att det inte funkade som det skulle så det blev inte så att jag använde det så ofta. Tillslut så for jag tillbaka till elgiganten och de skickade in det. Vi fick tillbaka det och det var inget fel på det och vi skulle få stå för kostnaderna. Expediterna kollade på det och testade med tre olika kameror och det funkade inte så det skickades in igen, och kom tillbaka lika fort så objektivet skickades åter igen in. Tillslut kom det tillbaka och fungerade klockrent. Har nu använt det ca 2 månader och det är samma sak. Det fokuserar inte helt död =( Och jag som har en balplåtning på tisdag!!!!
Vad att göra. Byter de in det till ett nytt eller skickar de in för lagning igen, har jag rätt att kräva ett nytt? Någon som vet?? Jag är desperat!!!Ska jag byta in och köpa ett annat objektiv??
MVH Veronica
Veronica-ifokus
Vad att göra. Byter de in det till ett nytt eller skickar de in för lagning igen, har jag rätt att kräva ett nytt? Någon som vet?? Jag är desperat!!!Ska jag byta in och köpa ett annat objektiv??
MVH Veronica
Veronica-ifokus