Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

J....vad jag är arg!!!!! Hjälp!!! [trasigt Sigma]

Produkter
(logga in för att koppla)

smulan74

Medlem
Nu har mitt Sigma Objektiv AF 70-300 gett upp igen. Fick i julklapp av min make och redan då kände jag att det inte funkade som det skulle så det blev inte så att jag använde det så ofta. Tillslut så for jag tillbaka till elgiganten och de skickade in det. Vi fick tillbaka det och det var inget fel på det och vi skulle få stå för kostnaderna. Expediterna kollade på det och testade med tre olika kameror och det funkade inte så det skickades in igen, och kom tillbaka lika fort så objektivet skickades åter igen in. Tillslut kom det tillbaka och fungerade klockrent. Har nu använt det ca 2 månader och det är samma sak. Det fokuserar inte helt död =( Och jag som har en balplåtning på tisdag!!!!
Vad att göra. Byter de in det till ett nytt eller skickar de in för lagning igen, har jag rätt att kräva ett nytt? Någon som vet?? Jag är desperat!!!Ska jag byta in och köpa ett annat objektiv??
MVH Veronica
Veronica-ifokus
 
Nu har mitt Sigma Objektiv AF 70-300 gett upp igen. Fick i julklapp av min make och redan då kände jag att det inte funkade som det skulle så det blev inte så att jag använde det så ofta. Tillslut så for jag tillbaka till elgiganten och de skickade in det. Vi fick tillbaka det och det var inget fel på det och vi skulle få stå för kostnaderna. Expediterna kollade på det och testade med tre olika kameror och det funkade inte så det skickades in igen, och kom tillbaka lika fort så objektivet skickades åter igen in. Tillslut kom det tillbaka och fungerade klockrent. Har nu använt det ca 2 månader och det är samma sak. Det fokuserar inte helt död =( Och jag som har en balplåtning på tisdag!!!!
Vad att göra. Byter de in det till ett nytt eller skickar de in för lagning igen, har jag rätt att kräva ett nytt? Någon som vet?? Jag är desperat!!!Ska jag byta in och köpa ett annat objektiv??
MVH Veronica
Veronica-ifokus

Du måste väl ha rätt att lämna tillbaka produkten och få pengarna tillbaka. Nog skulle jag ge upp Sigman i detta läge - skulle aldrig känna mig trygg med det. Har själv ett Sigma 10-20 mm och det har fungerat perfekt. Men det är ju mer en leksak. Grejerna jag använder i övrigt är original (Nikon). Inte för att jag inbillar mig att dessa är 100% felfria, men tillförlitligheten ligger bra nära enligt min erfarenhet.
 
Byter de in det till ett nytt eller skickar de in för lagning igen, har jag rätt att kräva ett nytt? Någon som vet?? Jag är desperat!!!Ska jag byta in och köpa ett annat objektiv??
MVH Veronica
Veronica-ifokus

PRAXIS är att en leverantör skall få tre chanser på sig att reparera enheten. Därefter kan man kräva hävning eller omleverans.

Du har ingen rätt att kräva en utbytes/lånevara under tiden som leverantören servar det (sålänge det sker på skälig tid).
 
Är det bara som jag tycker eller är inte Sigma överrepresenterade i statistiken.
Det är bakfokus, ingen fokus, går sönder osv.

Visst de är servicevänliga, men kan de inte gör något rätt från början istället.
Personligen drar jag mig för att köpa något från Sigma, har en blixt som jag fick och den är det rena lottot och få ut rätt exponering från.
 
Är det bara som jag tycker eller är inte Sigma överrepresenterade i statistiken.
Det är bakfokus, ingen fokus, går sönder osv.

Visst de är servicevänliga, men kan de inte gör något rätt från början istället.
Personligen drar jag mig för att köpa något från Sigma, har en blixt som jag fick och den är det rena lottot och få ut rätt exponering från.

Ja, det är Sigma det. Optiken kan vara bra men bristande kvalitet på objektivet, på andra sätt... Sigma är billigare än "original"-motsvarigheterna, så jag antar att den gamla klyschan "man får vad man betalar för" gäller här. Själv tänker jag bara köra Nikkor-optik hädanefter, orkar inte chansa med kvalitén mer :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.