at1981
Aktiv medlem
Hejsan!
Vad är det för stora skillnader mellan dessa tre kameror, i jämförelse med varandra?
* Nikon D3X (54 990 SEK hos Scandinavian Photo), (24,5 MPXL)
* Nikon D800E (27 990 SEK hos Scandinavian Photo), (36,3 MPXL)
* Nikon D4 (54 990 SEK hos Scandinavian Photo), (16,2 MPXL)
När jag ser vad nypriset är på var och en av dem så är D800E billigast, sedan D4 mitt emellan och D3X är dyrast. Vad gör t.ex. D3X dyrare än D4?
Vilken av dessa tre kameror tror ni är bäst för följande ändamål?
-- Fokus på rörliga objekt i dagsljus, som t.ex. när en målvakt hoppar efter en fotboll.
-- Fotografera en belyst stad från en utkiksplats då det är nattsvart ute.
-- Fokus på rörliga objekt när det är mörkt, men det finns gatubelysning som t.ex. en buss.
-- Macrofotografering, med bra närbilder på växter och småkryp/insekter.
-- Landskapsfotografering i skymning så att himlens olika färger syns bra, då solen är på väg ned.
Med vänliga hälsningar Alexander T !!
Vad är det för stora skillnader mellan dessa tre kameror, i jämförelse med varandra?
* Nikon D3X (54 990 SEK hos Scandinavian Photo), (24,5 MPXL)
* Nikon D800E (27 990 SEK hos Scandinavian Photo), (36,3 MPXL)
* Nikon D4 (54 990 SEK hos Scandinavian Photo), (16,2 MPXL)
När jag ser vad nypriset är på var och en av dem så är D800E billigast, sedan D4 mitt emellan och D3X är dyrast. Vad gör t.ex. D3X dyrare än D4?
Vilken av dessa tre kameror tror ni är bäst för följande ändamål?
-- Fokus på rörliga objekt i dagsljus, som t.ex. när en målvakt hoppar efter en fotboll.
-- Fotografera en belyst stad från en utkiksplats då det är nattsvart ute.
-- Fokus på rörliga objekt när det är mörkt, men det finns gatubelysning som t.ex. en buss.
-- Macrofotografering, med bra närbilder på växter och småkryp/insekter.
-- Landskapsfotografering i skymning så att himlens olika färger syns bra, då solen är på väg ned.
Med vänliga hälsningar Alexander T !!