Annons

Jämförelse mellan vit, guld och grön omni-bouncer

Produkter
(logga in för att koppla)

Charles44

Medlem
Hej!

Jag har googlat lite och försökt hittat bildjämförelser av resultatet för olikfärgad omni-bouncers (standard vit, guld och grön).

Något som har en sida där man kan hitta bilder på hur ljuset blir då dessa olika bouncers används? Eller någon som har egna erfarenheter kring detta?
 
Hej!

Jag har googlat lite och försökt hittat bildjämförelser av resultatet för olikfärgad omni-bouncers (standard vit, guld och grön).

Något som har en sida där man kan hitta bilder på hur ljuset blir då dessa olika bouncers används? Eller någon som har egna erfarenheter kring detta?

Ett vanligt användningsområde för färgade bouncers är att harmoniera bättre med det grundljus som finns på den plats man fotar. Om du vill ha en upplättningsblixt mot en person som du fotar vid en solnedgång blir resultatet mer realistiskt om du har ett gult blixtljus kontra det vanliga vita.
 
Ett vanligt användningsområde för färgade bouncers är att harmoniera bättre med det grundljus som finns på den plats man fotar. Om du vill ha en upplättningsblixt mot en person som du fotar vid en solnedgång blir resultatet mer realistiskt om du har ett gult blixtljus kontra det vanliga vita.

Tjenare, och tack för ditt svar!

Ja, jag har ganska bra koll på när och varför man ska använda de olika färgerna, men jag har aldrig sett vilka resultat grön- och guldfärgade bouncers faktiskt ger och hur stor skillnaden. Vore jäkligt intressant om man kunde hitta en bra jämförelse någonstans på nätet, men har googlat utan framgång (kanske är det jag som är kass på att googla bara).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.