Annons

Ixus 750 eller Panasonic DMC-FX9?

Produkter
(logga in för att koppla)
Slutade med att jag köpte en Ixus 55. har haft den nu i ett antal månader. Jag är nöjd med den, lite snabb och har bra kvalite.

Det enda jag stör mig på är rörelseoskärpan som skapas när man tar kort i dålig belysning utan blixt, men så blir det med alla kameror. Frågan är om Panasonic Fx9:s bildstabiliserings funktion hade hjälpt mot detta?

För just nu har jag ett läge att byta min Ixus 55 mot en Panasonic Fx9 med en kompis.. jag kan inte bestämma mig för om jag ska göra det.
 
Gällande batterikapaciteten så bygger dom på CIPA standard o dom mäter antal bildersom du "vill ha kvar" alltså: du tar 10 bilder... tittar på dessa, tar bort 2-3 st... tar 5 bilder med blixt, tar bort ngn där... o alltid med displayen tänd... CIPA tar även bilderna i varmare miljöer för att elektroniken ska få jobba lite hårdare....

själv hade jag tidigare fx-7 o vart jätte nöjd med den... förrutom batteriet... 120 bilder enligt cipa.. det är för lite... ixus 750 har 160 bilder... det är på gränsen för lite... fx-9 har ca 300 enligt cipa.. alltså o föredra... kolla även in casio exilimex z750... ca 400-500 bilder enligt cipa samt fått riktigt bra i test.. i samma klass som ixus 750 o i vissa tidningar har casion vunnit...

oavsett vilken av de kameror du funderar på så kommer du troligtvis vara jättenöjd... dock inte fullt med batteriet på ixus 750... (tror jag) alla har ju ändå olika krav ;)''

lycka till med kamera jakten!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.