Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ixus 220HS skärmmaterial...?
- Trådstartare Okalettos
- Start datum
Okalettos
Ny medlem
Är du säker att det är displayen som gått sönder?
Denna är sannolikt av glas men spricker den då brukar panelen ej fungera längre.
Däremot brukar det finnas ett skydd framför LCDn av plast som sitter fast i kamerahuset.
Displayen funkar helt felfritt, än så länge. Så du menar att det troligen är glas med plast utanpå, hm ja då är ju frågan om glaset är helt, men hade det inte vart det så hade väl displayen sett knasig ut antar jag ja. Synd med plast ytterst isf, för då kan inte glasmästaren göra som de gör med bilrutor. Om plasten är sprucken, som den ju är nu, så spricker väl snart glaset också och då går det väl bara åt ett håll .
Okalettos
Ny medlem
Har du kollat med Canons kundtjänst?
Canons kundtjänst hade inga uppgifter om detta . Men fick numret till en serviceverkstad i gbg som kanske vet svaret.
M7_21
Aktiv medlem
Kolla också med Intervision i Solna.
http://www.intervision.se/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=6
http://www.intervision.se/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=6
Per S
Aktiv medlem
... Undrar om någon vet om "glaset" är glas eller någon sorts plast? ...
Mvh Johan.
När min nu urgamla Canon Powershot A40 hade tappats i en vattenpöl och blivit genomdränkt torkade jag den i låg temperatur i ugnen. Tyvärr smälte skydds-"glaset" framför displejen - "glaset" var gjort av lättsmält plast.
Nåväl, jag skar bort plastresterna och tog med kameran till en glasmästare, som klippte eller sågade till ett par tunna plexiglasrutor (en i reserv). Sen limmade jag fast rutan på sin plats med expoxilim av våtrumstyp.
Det fungar bra med den nya plexiglasrutan. Faktum är att hela kameran fungerar som den ska, trots allt den har fått stå ut med under 10 år.
Alltså: tala med en glasmästare, men glöm inte att det är du som ansvarar för riskerna ;-)