JKON
Aktiv medlem
Jag har varit ifrån fotografering ett tag men känner nu att det vore kul att fota igen. Tidigare fotade jag med en systemkamera men är nu sugen på något mindre som är lättare att ta med sig. Jag skriver helt enkelt vad jag vill ha ut av kameran så hoppas jag att alla duktiga här kan ge mig lite tips.
Kravlistan/Önskelistan ser ut som följer:
- Lätt att ta med sig. Jag vill fotografera när lusten/tillfället finns eller uppenbarar sig. Kameran ska vara med för det mesta.
- Ljusstark.
- Sökare.
- Skärm för fotografering i kluriga positioner där man inte kommer åt att kika i sökaren.
- Snabb.
- Serietagning
Allmänt vill jag ha en liten kvalitetskamera som kan vara en ventil för min kreativa sida. Den ska fungera i vardag, fest samt på resa.
Prislappen då? Jag tänker att ju billigare desto bättre så länge det är en bra kamera. Men optimalt kring 7000 kr med en smärtgräns uppåt 12 000 kr.
Kravlistan/Önskelistan ser ut som följer:
- Lätt att ta med sig. Jag vill fotografera när lusten/tillfället finns eller uppenbarar sig. Kameran ska vara med för det mesta.
- Ljusstark.
- Sökare.
- Skärm för fotografering i kluriga positioner där man inte kommer åt att kika i sökaren.
- Snabb.
- Serietagning
Allmänt vill jag ha en liten kvalitetskamera som kan vara en ventil för min kreativa sida. Den ska fungera i vardag, fest samt på resa.
Prislappen då? Jag tänker att ju billigare desto bättre så länge det är en bra kamera. Men optimalt kring 7000 kr med en smärtgräns uppåt 12 000 kr.