Annons

istockphoto - Ägare

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurra N

Medlem
Hej, jag tänkte lägga in några bilder på istockphoto. Jag har dock lite undranden.

Om/När bilderna köps upp och publiceras på webben, hur kan man då se att dom är tagna av mig. Kan man låsa filinformation på Photoshop?

Hur söker man för att hitta sina bilder? Vore kul att se vart dom tar vägen. (det är ju egentligen det man vill, det blir ju bara småpengar ialla fall)

Kan någon köpa bilderna på istockphoto och sedan sälja dem på andra liknande sajter som sina egna?

Som ni ser är jag ganska mycket amatör på digitala bilder. Vore tacksam för svar!!
 
det där har jag med tänkt på för jag har ca 80 downloads på istockphoto.. men jag har ingen aning vart??

Jag går jämt vilse på den sidan..
 
Royaltyfritt fungerar så att man aldrig får veta var bilderna tar vägen. Går kanske få reda på om man skriver till admin, men antagligen inte :) Hoppas den nya sköna MostPhotos.se fixar så vi kan få veta sånt ;)
 
Undrar om Tomas Salzmann möjligen jobbar för siten mostphotos,com. Mycke spam gällande den sidan i trådar nu..
 
Hehe, om det är så kan jag bara säga, det finns inget som slår fotosidan på foto-community-fronten i Sverige och tror inte heller det kommer komma något inom en snar framtid heller.

Fotosidan rules! Photosig är trist, photo.net är trist..

Haha förresten, på tal om nåt helt annat. För ett tag sen så kollade jag de "highest rated".. eller om det var "most downloaded" på Istockphoto.com

En av de mest attraktiva/nerladdade bilderna (efter nån business-bild) var en bild på en gammal kvinna som håller i en bibel.. Helt otroligt! Tror den hette "Senior with bible"..
Amerikanerna och deras dubbelmoral.. *suck*

Jag skulle vilja döpa om den till "Senile with bible" bara för skojs skull :D
 
Sn3jki skrev:
Undrar om Tomas Salzmann möjligen jobbar för siten mostphotos,com. Mycke spam gällande den sidan i trådar nu..
Ja. Vi har vidtagit åtgärder för att slippa mer smygreklam runt denna verksamhet. Bedöm själva om sådana tilltag är tecken på att det är en seriös verksamhet eller ej
 
Jaha, där ser man.

Äh, jag tror jag skiter i att lägga några bilder på istockphoto. Tar bara tid och sedan vet man inte vart dom tar vägen. Är ändå bara en usel amatör så det spelar ju ingen roll.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.