Annons

Iso????

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
"analogt" brus är bara charmigt. Digitalt brus är olidligt.

Vissa digitalkameror levererar ett mycket behagligt brus på höga iso.

Jag tvekar inte att köra iso 6400 på Canon Eos 1D mark II. Iso 1600 på Nikon D70 är helt OK.

blixa skrev:
Alltså, varför vill man se ISO värdet i sökaren? Att se det i kontrollpanelen eller i displayen kan jag förstå att man vill (om man kör Auto ISO) .. men att få ISO info i en redan liten sökare känns som overkill.

Hur vanligt är det förresten med att folk kör Auto på ISO värdet (jag är bara nyfiken, har inte ens hunnit köpa in en D70s än...)?

Auto ISO är bland det bästa med D70. Använder det själv nästan jämnt. Alltid lika roligt att se min Canonkompis stå och pilla i menyerna på sin 350D för att byta ISO. Under tiden hinner jag ta en massa bilder ;-)

Dessutom kan du välja fina kombinationer i manuellt läge så justerar sig ISO automatiskt för rätt exponering. Men det gäller att fatta vad kameran gör och vad det är för ljusförhållanden...

Dumt att dom inte byggt in funktionen på D2X. Men det anses ju som en "nybörjarfunktion", men använd med förstånd är den toppen.

Dock vore det mycket bra om man kunde sätta ett maxvärde i menyerna. T.ex. att den ska gå upp till max ISO 800.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar