Annons

IS vid sportfoto plus Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS II/ Tamron AF 55-200/4,0-5,6 Di Il

Produkter
(logga in för att koppla)
TACK!! <3 <3
Hur kunde jag missa de. Mailade direkt och se om de går att ändra beställningen och om de finns kvar. Fördelen med helg att behandlingen kanske inte är behandlat än

Ingen orsak. Jag har objektiv men inga hästar längre och det är värre. Hästfoto oavsett om det är från hästryggen eller från marken är kul.

Köpte du EF-S 55-250?

Jag skulle svarat tidigare, men tillfällen gled bort. Iaf, så är alla de här Canon objektiven, 55-250 IS, 55-250 IS II, och 55-250 IS STM, fantastiskt bra objektiv för sina pris. Det finns ingen konkurens.

Däremot så är bildstabiliseringen 'lite konstig' på lång brännvidd. Antagligen är den bättre optimerad för korta brännvidder. Det som gäller på 150-250mm brännvidd, är att du måste ge bildstabiliseringen lite hjälp. Du måste hålla så stilla du kan och vänta några ögonblick. Du kommer att se hur sökarbilden lugnar ner sig och blir stadigare. Men det är rätt känsligt för rörelser. Så skall du inte hålla stilla, och har bråttom, som vid actionfotografering, skall du koppla av bildstabiliseringen.

Jippi yeah tack vare Anders spara jag nog en halv månads matpengar. TACK! <3

Jepp Parsi fick just reda på att de blir mitt. Ska bli riktigt kul och känner mig som ett barn som väntar på julafton. Tack för tipset om stabiliseringen. Så de som står med stabilisering i 4 led och för panomering stämmer inte helt hundra utan bara på korta brännvidder? Ska fota istölt (utomhus) relativt snabbt efter objektivet kommit om inte isen försvunnit så blir ett par dar hårdträning så perfekt att du berättar berättade de

Har en sjukdom (EDS) som bla gör lederna hoppar ur led mm så mina sämre perioder låter de som bäst att koppla ur den. Men nu i en bättre period så med stabila ortoser så bör de gå bra.

Hästar i rörelse kräver korta slutartider och då har IS ändå inte någon direkt betydelse. Tänk på att om man använder långa brännvidder behövs det korta slutartider för att bli skarpt handhållet. Du får prova dig fram men med 250mm behövs nog runt 1/500s eller mindre eller så.

Jag tror du kommer gilla objektivet!

Vill verkligen tacka för all hjälp!
Har haft objektivet i några dar och grymt nöjd. Funka tom när jag provade i ridhuset vilket jag inte trodde! Nu är de bara att lära sig dess styrkor och svagheter.
Fått förfrågan tom om jag vill va tävlingsfotograf på hopptävling vilket jag aldrig gjort bara fotat lite från läktaren så idag blir de att jaga min häst i ridhuset om de är ledigt och träna

IMG_6110.jpg

IMG_5861.jpg

IMG_6322.jpg

IMG_6409.jpg

IMG_6735.jpg

IS är ofta bra även vid sportfoto. Men överordnat är ju slutartiden som inte sällan är den största utmaningen.

Långa brännvidder kräver en/tre-bensstativ och då saknar man IS ännu mindre.

Kort och gott. IS/VR/OS och allt vad det heter.. har man råd med det så kommer det till nytta. Har man so jag inte råd med supertele med IS just nu så klarar man sig långt och länge utan.

Jag tillhör de som hade "all" den senaste utrustningen en gång men sålde det mesta efter en tid.. då uppskattade jag IS men det hindrar mig inte idag från att ta minst lika fina bilder idag utan IS.

Tack Bengt!
Bara glad amatör och idag när jag och hästen gick från ridklubben till stallet (ca 700m skog med mkt gott om vilt där) så blev bocken så nyfiken av hästen så vi lyckades tom klumpiga jag gå rätt på honom och kom riktigt nära. Ett sånt foto hade jag aldrig fått utan de nya objektivet

IMG_7116.jpg

IMG_7128b.jpg

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar